bedreigd?

  • 2 January 2019
  • 10 reacties
  • 181 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo, mijn verhaal gaat over lastig gevallen worden. Vanaf de zomervakantie werd ik al lastiggevallen via social media kreeg ik anoniem berichtjes met opdrachten, er werd op mij ingepraat dat ik voor de trein moest springen, en anders diegene wel zou zorgen dat ik er onder kwam. bij het begin van het nieuwe schooljaar heb ik een vriendin in vertrouwen genomen, zij vond het niet kunnen en wilde naar de politie/ouders/school gaan. ik wilde dit natuurlijk niet, want ja? wat zou er anders gebeuren met mij? wat waren de consequenties? uiteindelijk toen mijn vriendin via mijn mobiel zag dat die persoon een bericht had geplaatst+gestuurd wie diegene naar de krant wilde sturen met dat ik zelfmoord gepleegd zou hebben. is ze naar mijn mentor gegaan. (zit in de 3e) ook had ze het tegen haar moeder gezegd en die heeft school ingelicht met foto's. school heeft een melding gedaan. ook mijn ouders moest ik alles gaan zeggen, iets waar ik heel erg tegenop zat. uiteindelijk toch gedaan. Nu heb ik al een tijdje niks meer ontvangen, maar ik weet wat de consequenties zijn als ik ook maar 1 bericht nog krijg. daarom vraag ik me af, hoe erg is het als ik niet zeg wanneer ik weer een bericht gekregen heb? en is dit bedreiging of gewoon lastig vallen? en wat zou de politie gaan doen als ik aangifte zou doen? heeft het überhaupt wel zin om het tegen iemand te zeggen? want ik kan het prima voor mezelf houden en doen alsof het goed gaat

10 reacties

Hai,

Dit zijn spam berichtjes, vaak wordt dit gedaan door mensen die jaloers op je zijn of je willen pesten.
De betekenissen van de berichten moet je niet letterlijk nemen, vaak zijn dit om je bang te maken.

Verder denk ik dat het handig is om naar de politie te gaan, misschien gaan ze een gesprekje met je voeren en een onderzoek doen naar wie het zou kunnen zijn.

Fijne avond 😉
Hey,

dat er zo tegen je gedaan wordt is niet oké. Goed dat je het een vriendin verteld hebt.

Waarom heb je hem/haar niet gewoon geblokkeerd na het eerste berichtje?


ik wilde dit natuurlijk niet, want ja? wat zou er anders gebeuren met mij? wat waren de consequenties?


Is er iets gezegd over consequenties?


maar ik weet wat de consequenties zijn als ik ook maar 1 bericht nog krijg


Bedoel je van je ouders of van de persoon?


en is dit bedreiging of gewoon lastig vallen?


anoniem berichtjes met opdrachten, er werd op mij ingepraat dat ik voor de trein moest springen


Dit is lastig vallen.

en anders diegene wel zou zorgen dat ik er onder kwam


Dit is bedreigen!

bericht had geplaatst+gestuurd wie diegene naar de krant wilde sturen met dat ik zelfmoord gepleegd zou hebben


Dit is ook bedreigen. Want hij dreigt hier een bericht naar de krant te sturen.


heeft het überhaupt wel zin om het tegen iemand te zeggen?


Erover praten is altijd goed!


en wat zou de politie gaan doen als ik aangifte zou doen?


De politie zouden dan (denk ik) onderzoek doen naar de persoon wie het is (heb jij enig idee?). Dit gaan ze doen met behulp van het social media account. Met toestemming kunnen ze het traceren en kijken waarvandaan het komt. Volgens mij kunnen ze ook zien vanaf welk apparaat het komt en wie de eigenaar ervan is. Daarna gaan ze hem/haar waarschijnlijk een bezoekje brengen.


Als je naar de politie gaat betekend niet dat je perse aangifte hoeft te doen. Je kan daar ook gewoon je verhaal doen zoals je hier gedaan hebt en hun advies vragen. Jij moet aangifte doen willen zij actie ondernemen. Als ik jou was zou ik hun om advies vragen, zij hebben tenslotte hier veel meer verstand van dan ik.


Met vriendelijke groet,
AnOnleM98765543212

ik heb geblokkeerd maar dan werd account verwijdert en een nieuwe aangemaakt, en zo ging het Steeds rond

consequenties van dat er dingen op internet gezet zouden worden

van Mijn ouders



bedankt
Hoi,

Laat ik meteen duidelijk zijn, voor jou zijn er geen negatieve consequenties als je een bericht krijgt, in de zin dat je dan problemen krijgt met je ouders, school, etc. Jij bent hier het slachtoffer!

Wat ze hebben gedaan, slaat echt helemaal nergens op. Deze berichten met bedreigingen - want dat zijn het - gaan véél te ver. Ik ben blij dat je je vriendin in vertrouwen hebt genomen en dat er nu een melding van is gemaakt. Gelukkig zijn de berichten nu gestopt.

Als je het zou melden bij de politie, denk ik dat ze gaan onderzoeken wie de berichten heeft gestuurd en de dader(s) straffen. Dat betekent dat zij een probleem hebben, zodra jij nog een berichtje ontvangt. Jij dus niet!

Ik snap dat je het moeilijk vindt om dit tegen mensen te zeggen. Het lijkt me echt niet chill om zulke berichten te ontvangen en het lijkt me dat je daar best bang en onzeker van kan worden. Toch is het wel belangrijk dat je het zegt wanneer je nog een keer zo'n berichtje krijgt. Wil je zelf niet dat het voor goed stopt?

Hoe voel je je nu zelf? Ik kan me voorstellen dat dit best een indruk op je moet hebben gemaakt!

Gr. Pin
ik heb geblokkeerd maar dan werd account verwijdert en een nieuwe aangemaakt, en zo ging het Steeds rond


Dan hebben is er best wel veel moeite gedaan, enig idee waar deze obsessie vandaan komt?
@Pin

ik wil dolgraag dat het voorgoed stopt, maar ik wilde andere mensen niet tot last zijn. Zeker niet.

hoe ik me op dit moment voel? Ene zijds opgelucht dat er een melding van gemaakt is en ik (nu nog) geen beticht ontvangen heb. Andere zijds voel ik me echt een aandachtstrekker dat ik andere vertel over mijn “problemen” hun hebben daar toch niks aan, toch?
@AnOnIeM9876543212

ik heb echt geen idee.. wist ik het maar, dan kon ik het veranderen, maar uit het niets kwamen opeens die berichten..
Ene zijds opgelucht dat er een melding van gemaakt is


Ben je naar de politie gegaan?


ndere zijds voel ik me echt een aandachtstrekker dat ik andere vertel over mijn “problemen” hun hebben daar toch niks aan, toch?


Ik ken het gevoel, ik voel me altijd een aansteller als ik over mij problemen praat. Je bent zeker geen aandachtstrekker. Het is juist goed dat je erover gepraat hebt, anders had je niet geholpen kunnen worden.
Hoi,

Je voelt je een aandachtstrekker, omdat je over je problemen hebt verteld. Anderen hebben daar niks aan. Dat is niet helemaal waar.

Wat nou als dezelfde mensen die jou lastigvallen, ook anderen lastigvallen? Als jij de enige bent die er iets van zegt, zorg jij er ook automatisch voor dat die anderen geholpen worden.

Mijn ouders zeggen altijd dat ze het willen weten als het slecht met me gaat, zodat ze me kunnen (proberen te) helpen. Dat hebben ze veel liever dan dat ik er alleen mee blijf zitten. Dan voelen ze zich achteraf waarschijnlijk zelfs rot.

Daarnaast stel je je niet aan, want jouw situatie klinkt erg serieus. Ik denk dus dat het heel erg goed is dat het is gemeld.

Gr. Pin
@AnOnIeM9876543212

zelf ben ik niet naar de politie gegaan. Nadat mijn vriendin alles tegen school gezegd had, heeft school een melding gemaakt bij de politie

Reageer