Vraag

bedplassen, ervaring?

  • 13 February 2023
  • 8 reacties
  • 449 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hai ik ben een meisje van 12 en heb een probleem

Ik heb dus laatste tijd  dat ik veel in bed plas

Mijn moeder zegt dat het door stress komt. 

Maar zijn er meer kinderen die hier ervaring mee hebben?

Er komt ook binnen kort een vriendin bij mij logeren maar die weet het nog niet weten jullie hoe ik het aan haar moet vertellen? 

Nou dat was het hoop dat jullie reageren!


8 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoihoi!

Wat goed dat je op het forum komt voor dit probleem/deze vraag.

Bedplassen komt best vaak voor. Ook bij wat oudere kinderen en soms zelfs volwassen. Dat kan meerdere redenen hebben. Dat kan inderdaad ook door stress komen, maar dat is bij iedereen dus verschillend.

Ikzelf heb echt wel tot en met mijn 12e in bed geplast. Ik schaamde me er toen echt heel erg voor en ik vond het super vervelend, maar ik kon er niks aan doen. Bedplassen is echt een taboe maar dat vind ik stom :(

Nu plas ik niet meer standaard in mn bed. Alleen als ik heel angstig ben kan het wel weer voorkomen. Wat mij helpt is 2 uur voor het slapen niet meer drinken en plassen voor je naar bed gaat. Je zou ook nog een wekker kunnen zetten snachts om te gaan plassen. Je kan ook naar de huisarts gaan als je je zorgen maakt hier om.

 

joeeee

Reputatie 5
Badge +4

hoiii @Klara123 ik heb hetzelfde als jij (ben nu ook 12) en ja, het komt echt door de stress geen zorgen (misschien alleen over die stress) je kan er niks tegen doen

xxxxxxxxxxxxmij

 

Reputatie 1
Badge

Aa dankjewel anoniempjehoi123 het was vannacht weer gebeurd nu heeft mijn moeder luiers voor mij gekocht wel een beetje beschamend maar ja het moet er zit niks anders op ander heb ik elke nacht een nat bed :(

Reputatie 2
Badge

hee schaam je niet! ik heb tot me 12e of 13e  met luiers geslapen:)  ik ben nu 16 en nog steeds ben ik (als ik druk ben geweest) nat. 

dat voelt zooooo naar he! om dan wakker te worden en dan te beseffen: shit k ben nat.

ik heb hier echt heel lang mee geworsteld en was ook heel bang dat het zou gebeuren als ik ging logeren. uiteindelijk is het dus bij mn vriendin ook gebeurt. ik was nat. dat was zooooo beschamend. de keren daarna dat ik bij haar ging logeren durfde ik niet eens te gaan slapen omdat ik bang was dat ik nat zou zijn. uiteindelijk heb ik me over die schaamte heengezet en ik heb het er met mn ouders over gehad. en daarna ging het logeren nog wel moeizaam maar toen opeens was het over. en als ik nu bij die vriendin ben dan kan ik zo in slaap vallen! 

met andere woorden: vertrouw erop! je komt er echt over heen!

je kunt het! 

heel veel succes!

ik meen het uit de grond van me hart want ik snap hoe stom en beschamend t is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groetjessss

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @Klara123  ik ken je probleem en heb er zelf ook last van. Ik ben maar heel kort met veel moeite droog geweest. Heb toen een plaswekker training gedaan en was er daarmee vanaf mijn 8-9 bijna vanaf, het ging enkel af en toe nog mis.
Na de scheiding van mijn ouders en tijdens die scheiding toen ik 11 was is alles helaas weer terug gekomen en nu plas ik nog steeds in bed. In het begin moest ik ook heel veel bed verschonen maar daar was mijn stiefmoeder al heel snel klaar mee, toen kreeg ik van die DryNight broekjes. Omdat die broekjes toch best vaak lekten en ze in vergelijking ook wel duur waren heeft ze later ‘echte’ luiers gehaald met van die plakkers. Dat was best heel erg vernederend maar nu hoef ik gelukkig geen bed meer te verschonen ‘s nachts.
Thuis ben ik nu ook niet de enige die nog in bed plast en dat maakt het iets makkelijker, we zijn met meer die nog  in de nacht bescherming dragen om natte bedden te voorkomen.  Een goede vriendin van mij weet er van en heeft er nog nooit een probleem van gemaakt. Maar die kende mij vroeger voordat ik droog werd ook al en wist ook toen al dat ik nog luiers droeg.

Je bent niet de enige hoor! En bekijk het zo, nu kan je doorslapen en hoef je geen bedden meer te verschonen als de luiers goed passen, welke heeft je moeder voor jou gekocht?

Groetjes

Reputatie 1
Badge

Mijn moeder heeft ook drynites gekocht bij mij lekt het niet echt 

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Hi Klara123,

 

dat is toch super dat ze niet lekken. Dat scheelt weer de extra schaamte van luiers met plak strips en je bed blijft droog. Die broekjes merkt niemand joh!

Groetjes

Reputatie 1
Badge

Ja dat is inderdaad fijn!

 

Reageer