Vraag

BDD

  • 18 December 2019
  • 1 reactie
  • 58 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Zoals de titel al zegt: BDD. Ik denk dat ik dat heb. Het betekent dat je een verkeerd beeld hebt over je  uiterlijk, en dan je dus soms zelfs plekken vermijdt vanwege je uiterlijk. Ik kwam het tegen op internet en ik herken me er zo super erg in. Het is heftiger dan onzekerheid. Ik durf niet met t openbaar vervoer te reizen omdat ik niet wil dat mensen de zijkant van mijn gezicht zien. (Daarom leun ik altijd met mn hand op mn gezicht zodat niemand het kan zien) Op school wil ik nooit in het midden zitten. Ik voel me echt angstig in sociale situaties. En ik denk echt altijd negatief. Erover praten heeft geen zin want niemand begrijpt t. Ze denken allemaal dat het gewoon puberteit is. Maar zo voelt het zeker niet aan. Ik moest een keer huilen omdat mijn haar niet goed zat. Mijn moeder zegt dat ik mooi ben maar dat is serieus gewoon niet waar. Als ik heb gehuild ofzo iets vragen mensen geeneens waarom. Ze vinden me niet eens interessant. Ik wil soms gewoon niet meer leven, ik wil ruilen met mensen die een normaal gezicht hebben. Ik ben ook heel lang gepest vanwege me neus en hoe ik me gedraag. 

 

Iemand tips of idk ?


1 reactie

Hallo Intromary :)

Je bent mooi zoals je bent, het is misschien moeilijk om dat te denken maar het is wel zo. De meeste mensen vinden innerlijk belangrijker en uiterlijk komt als laatste maar er zijn natuurlijk mensen die meer op uiterlijk focussen en daarom iemand belachelijk maken maar die vindt ik gewoon ronduit achterlijk. Ik heb wel een goed idee voor jou: Iedere dag op een lijstje iets positiefs over jezelf opschrijven zoals wat er goed ging of iets in je karakter zodat je jezelf meer leert respecteren.

-Dr8gon99

Reageer