Vraag

Bangg

  • 25 March 2024
  • 2 reacties
  • 37 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Ik ben nu echt bangg mijn broer heeft weer voor de 100000000000000 keer ruzie met mijn ouders over gamen ik vind het echt niet meer leukk ik hoor hem schreeuwen ik voel trillingen op de grond ik weet niet wat hij aan het doen is maar net leek het echt als er een stoel uit de lucht viel ofzo zo harde bonken hoorde ik ben echt bang en ik heb mezelf opgesloten in de badkamer maar nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen:/


2 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hii!

Wat naar dat jullie ouders en broer zo vaak ruziën.. Ik snap goed dat je niet wat je moet doen en ik vind het ook heel lastig om je goede tips te geven. Je kan in ieder geval altijd contact opnemen met https://veiligthuis.nl/ als je je niet veilig voelt in je thuisomgeving. Je kan 24/7 met hun bellen of chatten en ik denk dat de mensen daar je wel kunnen steunen. Misschien kan je dat dus proberen? Verder kan je denk ik ook het beste iemand in je omgeving vertellen over je thuissituatie. Dat is misschien moeilijk om te doen, maar ik raad het je echt aan want je verdient echt hulp want het is echt niet oké dat je ouders en broer zovaak ruzie hebben en jij mag daar niet onder leiden. Dit moet echt veranderen. Misschien kan je bij je mentor of bij een docent terecht van school zodat je je situatie kan bespreken? Of is er nog iemand anders die je vertrouwd waar je terecht kan?

Ik hoop dat alles nu weer wat gekalmeerd is bij je thuis en ik hoop dat je vannacht wel lekker kan slapen. Voel je je in je kamer wel veilig? Misschien kan je voor de nacht nog wat leuks doen even muziek luisteren of misschien hou je van tekenen ofzo, maar in ieder geval iets waar je rustig van wordt en wat je leuk vind. Laat je ons nog weten hoe het verder met je gaat?

Heel veel sterkte en liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +9

ik heb geen tips maar wel ervaring. 

ik weet niet hoe oud je bent en als je er niet prettig bij voelt hoef je het ook niet te vertellen maar ik ben nu 14 en ik ren nogsteeds weg van ruzies.

bij mij werd er van hoever ik weet nooit met spullen gegooid. het was vaak mijn broer tegen mijn ouders. mijn broer had altijd medicijnen voor ADHD en ander gedoe. hij heeft altijd een andere kijk op het leven. die medicijnen moesten ook precies om een bepaalde tijd ingenomen worden (volgens hem) omdat het anders niet kon. ik haatte die ruzies omdat er van mij verwacht werd om een kant te kiezen. ik probeerde altijd een beetje iedereen kalm te krijgen en met elkaar te laten praten. ik wist dat ik mijn broer om kon praten om die pillen te nemen. maar dan werden mijn ouders weer boos op mij omdat ik me ermee bemoei en mijn broer omdat ik volgens hem de kant van mijn ouders koos.

ik heb op gegeven moment geleerd om als iemand ruzie heeft voor mijn eigen wereld te gaan. het nadeel daarvan is dat je alles op propt. en opgegeven moment is dat wereldje dicht. en dan kan 1 iemand iets verkeerd doen en dan komt alles eruit.

voor mij helpt muziek. ik hoor de ruzies niet en al mijn zorgen gaan mee met de melodie. ruziën ze boven mijn muziek uit? dan zing ik harder. ik ga ook nog wel eens een rondje lopen als iemand ruzie maakt. dan ga ik gewoon random naar ding schreeuwen. 

je moet iets vinden waar je alles in kan stoppen (niet letterlijk of misschien wel). je kan als je wilt al je slechte gevoelens op een pappiertje schrijven en dan dat verbranden of verscheuren. als het jouw maar helpt.

ik heb van al die tijd in ruzies 3 woorden geleerd. je kan er makkelijk mee een ruzie onderbreken en als je het vaak genoeg zegt dan houden pesters hun mond. je kan er het magische woord aan toevoegen maar soms zijn deze ook wel sterk genoeg. de woorden zijn ‘hou je bek’. 

Reageer