Skip to main content

Hey

Ik vraag me af of mijn bange gevoel normaal is.

Meestal voel ik mij gewoon normaal niet angstig ofzo maar als ik in een groote groep met mensen ben klap ik dicht. Maakt niet uit mer wie al zijn het mijn beste vriendinnen. Ze vragen dan altijd waarom ben je zo stil en dan zeg ik alltijd ik weet het niet. Ook als ik voor de klas moet staan voel ik die angst en als ik met mijn mentor een gesprek heb of een vriendin met mij wikt praten zelf in de supermarkt heb ik dat gevoel. Ik weet niet wat ik hieraan moet doen en of dit normaal is. Weet iemand dat ? 
 

xx

Hey @Brittxvic , 

Wat vervelend om te horen dat je hier zo’ n last van hebt. 

Meestal als je deze ‘ symptomen’ hebt wilt dit zeggen dat je wat onzeker bent, en misschien ook een beetje faalangst? Maar dit kan ik ook mis hebben. Geef dit dan ook zeker aan. 

Maar hier tegen kun je van alles doen. Bijvoorbeeld rots, water en steen training, dat is een training voor je emotionele ontwikkeling, hierdoor krijg je meer zelfvertrouwen en durf je meer voor jezelf op te komen en te spreken. 
Hier hoor ik erg goede en positieve reacties op, dus lijkt je dit ook wat? Ga dan zeker een kijkje nemen voor zo’ n training. 
Ook is het zo dat bepaalde sporten je zelfvertrouwen goed opkrikken, denk hier aan, aan; kickboksen of boksen. Etc. 
Soms heb je vanuit school uit ook coaches die je hierin kunnen begeleiden, maar dat is bij iedere school anders. 

Ik hoop je hiermee verder geholpen te hebben :)) 

Groetjesss!!


Reageer