Hoii ik ben Mara (nickname) en ben 12 jaar oud. En dit is mijn scholen verhaal. (Het word wrschijnlijk lang maar mn vraag komt eig pas aan het einde XD) oja en als je het wilt weten ik ben hoogbegaafd.
Ik ben zelf erg vroeg naar school gegaan. Ik was 3 toen ik naar school ging. Gewoon een heel simpele school bij mij om de hoek. Ik kwam op school en viel blijkbaar meteen op (dat is mij verteld dan). Een klein hummeltje die meteen de eerste dag van school ging vragen of er boeken waren die ik mocht lezen . Ik had mijzelf leren lezen toen ik 2 was en het was toen al een grote hobby van mij.
Het werd al snel duidelijk dat ik uitdaging nodig had en dat ik die niet zou gaan vinden in groep 2. Na veel overleg opschool wilde een leraar het wel aan. Daar ging ik dan. 4 jaar in groep 3. Ik vond het helemaal leuk want ik kreeg eindelijk uitdaging. Ik ging ookal veel sneller dan de rest van de klas dus liep ook op hun voor. Het ging eig wel goed tot groep 4. Toen is mijn broer van school veranderd en het leek een betere school. Ik ben toen ook daar heen gegaan.
Ik zal niet gaan uitleggen hoe die school was maar ik hou het erop dat het enige positieve was mijn beste vriendin die ik daar heb ontmoet.
ik ben na 2 jaar samen met mijn broer weer veranderd van school. Deze was toch het beste. Je kon individueel werken en alles zelf bepalen. Alleen alles bleef makkelijk voor mij 🥲.
Ik ben toen naar de eerste gegaan. Ik was toen 10 en ik zag er enorm naar uit. Eindelijk uitdaging dacht ik. Het viel ontzetten tegen. Eerste periode ging wel ok. Tweede periode had ik bijna al het werk dat ik kon doen gedaan en had ik het hoogste aantal studie punten gehaald van de school. Daarna viel ik uit. Letterlijk uit. Ik kreeg een bore out. Ik was moe en had geen energie meer.
Mijn ouders besloten dat het niet meer zo verder kon. We zijn in overleg gegaan en ik had aangegeven dat ik wel wilde versnellen.
Dat is allemaal goed gegaan en ik heb de 1e, 2e en 3e afgekregen in 2 jaar. Ik ben nogsteeds vermoeid van mij bore out en kan niet meer dan 3 dagen per week naar school.
En als je hier bent gekomen. Thanks dat je het wilde lezen. Ik ben nu eig een beetje bang. Ik ga over minder dan 2 weken naar de 4e en ben dan 12. Ik vind het eig heel eng en ben heel onzeker. Ik ben bang dat mensen mij niet serieus gaan nemen. Dat mensen mij gaan uitlachen. Ze irritante vragen gaan stellen. Ik ken bijna niemand in de bovenbouw en mijn vriendin zit nog in de onderbouw. Ik ben ook nog eens heel onzeker over mijzelf en ben bang dat ze mij belachelijk gaan maken over hoe ik eruit zie. Dat ze mij gaan fatshamen (is vaker gebeurd)
Heeft er iemand please tips. Ik ben zooo zenuwachtig voor mijn eerste schooldag.
Groetjes Mara