Vraag

bang wat mensen van mij vinden

  • 8 June 2021
  • 4 reacties
  • 79 Bekeken

Badge

Hey,

ik ben heel bang voor de meng van andere mensen over mij. Als ik bijvoorbeeld langs iemand loop en die gene kijkt naar mij ben ik bang dat die gene mij lelijk vind of dat er iets raars is aan mij ofzo. Als ik in een ruimte ben met veel mensen heb ik ook het gevoel dat iedereen naar mij kijkt.

Ik heb hier door ook geen vrienden. Ik durf gewoon niet met mensen te praten, omdat ik bang ben voor hun mening over mij. Ik durf zelf ook niet alleen naar de winkel. Ik durf zelfs niet alleen een wandeling te maken. Ik voel me ook continu zenuwachtig als ik met mensen ben. Het ergste vind ik nog dat ik het zelfs heb bij familie. Niet bij mijn gezin, maar gewoon bij mijn familie. Ik heb me dit jaar ook echt heel vaak ziek gemeld voor school, omdat ik het niet kan en durf. Ik voel me in de klas gewoon niet fijn. Ik heb het gevoel dat iedereen mij aanstaart. Het zou ook veel fijner zijn als ik in 1 vaste klas zat. Ik wil hier vanaf komen daarom heb ik een baantje genomen bij de kruidvat. Ik dacht dat dat wel zou helpen, maar ik vind het echt verschrikkelijk. Ik moet gewoon constant denken aan wat mensen van me vinden.  
 

 

hebben meer mensen dit? Hebben jullie tips?


4 reacties

Hey,

Erg vervelend dat je het zo ervaart! 

Vroeger had ik er ook wel eens last van, ik heb toen heel lang gezocht naar een oplossing. En ik heb die uiteindelijk gevonden!

Wat mij enorm hielp was om uiteindelijk de stap te maken dat het me vrij weinig interesseert wat anderen van mij denken, al helemaal als het gaat om onbekenden. 

Ik kon moeilijk vrienden maken vroeger, mede door dit probleem. Maar ik ben gewoon omgegaan met de mensen uit mijn schoolklas en uiteindelijk heb ik daar 4 goede vrienden aan over gehouden. Vrienden die mij respecteren en me laten zijn wie ik ben. 

Dus ik wil je als tip meegeven:

  • Ga de straat op met de volgende mindset: “Wat kan mij het schelen wat anderen van mij denken”
  • En probeer eens met die gedachten ook een praatje te maken met je klasgenoten. Er zullen vast wel vriend(en) tussen zitten.

En geloof me, je gaat vrienden vinden en je gaat ook over dit probleem heen komen! ❤️

 

Groetjes van mij!

Heyy

 

Ik snap je gevoelens wel.. Echter is het niet nodig hoor!

 

Het eerste wat ik wil zeggen is dat jij gewoon mooi bent zoals je bent! Wat anderen ook maar zeggen of misschien denken, jij bent jij en dat is helemaal goed☺️

 

Wat je kan doen is even een keer met iemand gaan praten over deze gevoelens bijvoorbeeld met je ouders of je mentor. Die kunnen je denk ik wel helpen om je beter te voelen met jezelf en kunnen je ook helpen om wat meer zelfvertrouwen te krijgen! Praten lucht op🙂

 

Groetjes van mij.

Badge

Hi,

wat super vervelend dat je je zo voelt. 
eigenlijk weet ik niet precies wat ik kan zeggen, maar ik wilde vooral laten weten dat je je totaal niet zo hoeft te voelen. Ik denk dat je is moet gaan proberen te kijken met een andere mindset.

je kan bijvoorbeeld denken, wat maakt mij het uit wat andere van mij denken. Misschien denken mensen wel is, oh wat een lelijke broek. Maar nou en. Als jij hem mooi vind, dan zou ik hem vooral aan doen.

 

hopelijk heb je een iets aan mijn reactie 

 

❤️❤️❤️

Reputatie 1
Badge

wat superrot voor je dat je je zo voelt!

ik weet dat er ook wel trainingen ofzo zijn om bijvorrbeld meer zelfvertrouwen te krijgen en je beter over jezelf te voen. miss durf je wel aan je ouders te vragen of op school hoe het daarmee zit en of je mee kan doen. daar zijn dan ook allemaal andere kinderen die zich zo voelen en dat is dan ook wel chill voor jou.

 

xxx

Reageer