Bang voor zelfmoord

  • 20 January 2022
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hi, toen ik hoorde over zelfmoord vroeg ik me eigenlijk af hoe dat werkt enz.
Soms voel ik me heel slecht en denk ik er aan,
ik wil het helemaal niet want ik heb een hartstikke leuk leven! :)
Ik ben alleen zo bang dat ik het ga doen op een moment dat ik me slecht voel omdat ik een keer bijna heb gedaan (ik dacht er aan en speelde het na ofzo, weet niet precies).
Ik vraag me af of er anderen zijn met dit soort gedachtes en of er tips en ervaringen zijn.
Groetjesss


3 reacties

Reputatie 3
Badge

Even voor de duidelijkheid: ik denk er aan van als ik zou doen en wil het niet! 

Ikzelf denk er niet aan, maar lees er wel veel over. Als je er niet meer aan wil denken zal ik: er niet meer over lezen, en als je er toch weer aan denkt; ga aan leuke dingen denken. En redenen waarom je het geen zm moet plegen! Dan ga je uiteindelijk wel zien hoe leuk alles is en wil je ( hopelijk) niet meer! Als je je niet zo lekker voelt kan je ook muziek luisteren, of bellen met vrienden/ kindertelefoon! 
 

ik hoop dat je er iets aan hebt! 
 

Reputatie 3
Badge +1

Hey, 
 

Ik heb hier een paar jaar mee gezeten, het begon bij mij ook met die ‘wat als’ gedachten enz. Ik overwoog het niet echt. Later kwam ik nogal in de put en overwoog ik het wel, maar er was altijd wel iets dat me tegen hield. Meestal dat ik iedereen zou achterlaten.


En angst is er juist om ons van dingen te weerhouden, dus dat is niet slecht, alleen vervelend. Ik denk dat, juist door die angst, er genoeg tijd zou zitten om hulp te zoeken tussen het moment dat je je realiseert dat het steeds minder goed met je gaat en het moment dat je echt in staat zou zijn zm te plegen. 
 

Ik heb vertrouwen in je. Ik hoop dat je  ook vertrouwen in je zelf zal krijgen zodat je dit uiteindelijk los kan laten. 

Ik hoop dat er wat nuttigs tussen staat, 

Groetjes

Reageer