Vraag

bang voor wat mensen van me denken

  • 2 April 2024
  • 2 reacties
  • 27 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi.

Ik heb echt een hele lieve en goede beste vriendin, tegen haar kan je alles zeggen. Dat doe ik dan ook wel, alleen voel me daarna altijd zo schuldig, want ik wil haar ook niet belasten zeg maar. En het gaat steeds slechter met me, en dat wil ik dan graag zeggen. Maar durf het niet omdat ze is de beste vriendin die ooit heb gehad heb er meer gehad, bijv de vriendinnen van die topic van lang geleden, die waren niet zo goed. Maar zij is echt geweldig, wil haar daarom ook niet kwijt. Daardoor durf ik het niet te zeggen, sowieso durf ik het niks te zeggen omdat ik bang ben dan mensen het allemaal niet erg genoeg vinden en me een aansteller vinden. 

Ook ben echt HEEL onzeker, vind bijna alles lelijk aanmezelf. Als ik dat dan tegen haar zeg, dat doe ik best vaak. Zegt ze dat ze me gwn een mooie meid vind, maar ik weet niet of dat waar is. Ook zegt ze dat ik moet stoppen met dat zeggen, maar ja de gedachtes stoppen niet. 

Ik ben best bang dat ze me hierdoor vervelend gaat vinden, maar ik kan haar echt niet kwijtraken, ze is zo'n beetje het enige wat me echt blij maakt. 

Dus ik probeer echt me best te doen om haar niet lastig te vallen en gewoon te doen maar dat maakt het nog zwaarder.

Ik denk niet dat jullie er echt iets mee kunnen, maar ja is toch fijn om te delen. En ik geef haar nergens de schuld van btw.


2 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Als je er met iemand over wilt praten kan je het met haar doen ik denk dat ze gewoon je vriendin wilt blijven. Maar als je dat echt niet wil zou je ook anoniem met de Kindertelefoon appen/bellen. En dan kan je er ook over praten en kan die persoon je verder helpen. Persoonlijk heb ik daar ook zelf een beetje last van dat ik mezelf lelijk en dom en irritant vind maar wel veel minder dan een paar jaar geleden ( toen heb ik het er ook over gehad met een goede vriendin)

 

Heel veel succes en je bent vast niet zo als je denkt.

Reputatie 3
Badge

Ik hoor dat jouw beste vriendin echt geweldig is. Ze zal begrijpen waar je doorheen gaat en is hoogstwaarschijnlijk bereid om jou te helpen. je kan je schuldig voelen nadat je het vertelt. Maar ze heeft waarschijnlijk liever dat dan dat je in stilte pijn zit te lijden.  En als ze je beste vriendin is gaat ze je echt niet zomaar verlaten, puur omdat je het zwaar hebt. Geen mens durft bij iemand weg te gaan alleen omdat ze moeite hebben met een paar dingen. 

 

Ikzelf ben ook erg onzeker en snap hoe je je voelt. Maar als je beste vriendin zegt dat je knap bent, dan weet ik zeker dat je knap bent. Want een bestie zal nooit liegen tegen haar bestie. Daarnaast gaat het erom wie je aan de binnenkant bent, en als je je al schuldig voelt om bij iemand over je gevoelens te hebben kan ik al vertellen dat je een heel lief, meedenkend en empatisch persoon bent. Dus maakt niet uit hoe mooi je bent, als de binnenkant mooi is is dat echt 20x beter. 

 

Als je bang bent dat je vriendin je vervelend gaat vinden, geen zorgen. Ik heb dat ook gehad maar toen ik begon met over mn gevoelens te praten was mn vriend alleen maar aan het helpen. En we zijn nog steeds beste vrienden, nu al voor de afgelopen 10 jaar. En ik weet nu al dat jouw vriendin, ook zon vriendin van goud is. Maar ik weet dat de vriendschap echt goed is omdat jij ook een goude vriendin bent. Geef jezelf wat liefde, want je hebt het nodig. 

ik hoop je geholpen te kunnen hebben, en als er iets is kan je mij of je bestie altijd appen.

Liefs, Otis 

 

Reageer