bang voor vuurwerk

  • 26 July 2020
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

Reputatie 1
Badge

hi

afgelopen oud en nieuw hadden ze flink wat vuurwerk alles gecontroleerd enzo, maar na een tijd het was een uur of 3 ofzo stonden we bij een vuurvat (een olie vat met een vuurtje erin) en daar gooiden ze opeens vuurwerk in en dat deed eerst eigenlijk niks behalve een klein knalletje maar daarna kwam er zon enorme lichtflits met zon ongeloofelijke knal daarna had ik suizende oren en rechts on ik voor een dag niet horen. tot nu toe krimp ik helemaal in elkaar als ik ook maar een kleine knal hoor, omdat ik bang ben voor de knal die niet gaat komen...laatst was het een daatwerkelijke vuurpijl en ik zat met tranen in bed omdat ik het zo eng vond. wat kan ik doen??

 

groetjes Nile


2 reacties

Wat vervelend dat je zo'n nare ervaring met vuurwerk hebt. Als ik het goed begrijp ben je niet zozeer bang voor het vuurwerk zelf, maar heb je een soort trauma ontwikkelt aan knallen. Dit is heel begrijpelijk als je zoiets meegemaakt hebt.

Er bestaan wel trainingen/therapieën om trauma's te ‘behandelen’. Ik weet niet of je daar meteen aan deel kunt nemen of dat je een verwijzing nodig hebt van je huisarts of dat er lange wachttijden zijn ofzo, maar dat valt allemaal op te zoeken.

Ik denk sws dat een bezoekje (of een belafspraak) aan de huisarts een goed idee is. Een trauma is heel naar en hij/zij kan je denk ik wel verder helpen (of advies geven over vervolgstappen). Je bent echt niet de enige.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,

 

Groetjess:kissing_heart:

Reputatie 1
Badge

Dankjewel ik ga een afspraak maken 😊

Reageer