Skip to main content

Hey daar, Ik ben 13 en zit in de 2e klas. dit klinkt mss een beetje overdreven maar ik ben heel gevoelig voor dingen op het internet ik heb hele rotte dingen meegemaakt zoals niet meer kunnen slapen en heel bang zijn ik zat in de 1e klas werd ik zomaar in een groepsapp gegooit waar ik hele schokkende videos zag zoals mensen die andere mensen hun arm afhakten of mensen die werden verbrand maar ik zag vandaag weer zoiets op tiktok dat een man met een pistool op zen keel ging schieten ik ben hier heel erg van geschrokken en ik vind het heel vervelend ik vermijd nu tiktok ook een beetje alleen hoe kan ik dit verminderen of van mijn angst afhelpen?

 

 

Tja, er is inderdaad heel wat troep op het internet te vinden. Op platformen als tiktok, insta, etc zou dat eigenlijk niet moeten kunnen. Als het goed is wordt het meeste er al door het systeem uitgefilterd, en mocht er iets doorheen komen, dan kan de community het reporten. Kortom, je hebt heel veel pech gehad dat je dit hebt gezien. Maar omdat de kans vrij klein is dat je het nog een keer tegenkomt, zou ik me daardoor niet laten weerhouden om deze platformen te blijven gebruiken. 

De foto's en video's in een groepsapp worden helaas niet gefilterd. Je kunt aan diegenen die zulke dingen sturen, vragen of ze dit de volgende keer kunnen laten. Maar waarschijnlijk vinden ze deze reactie alleen maar leuk en geef je ze dan juist de reactie die ze leuk vinden. Dan is de kans misschien zelfs aanwezig dat ze het juist gaan doen, en bewust naar jou omdat ze weten dat jij het niet leuk vindt. Hangt dus een beetje van de mensen af. Jij kent hen beter dan ik, dus die inschatting moet je zelf maar maken.

Anders zit er niets anders op dan zelf goed opletten en snel doorscrollen als je denkt dat het weer iets vervelends is. En mocht het je nou toch nog een keer gebeuren, zou ik er niet meer zo mee zitten. Ik begrijp dat het vervelend is, maar probeer er wat nuchtiger mee om te gaan. Als ik zoiets tegenkom denk ik meestal “ahh, gadverdamme, fucking ranzig” maar dan ook gewoon weer door, niet te veel over nadenken, gewoon snel uit je gedachten zetten en doorscrollen. 

 

Hoop dat je hier wat aan hebt,

 

Groetjess


Heel toevallig kwam ik net dit artikel tegen. Ze zijn er mee bezig.


Hey, 

Helemaal eens met de reactie van @xLisa , Vervelend dat je daar zo veel last van hebt! Je kan dit misschien aan iemand vertellen,  soort luisterend oor. Het probleem is wel, dit word al door zoveel platforms in de gate gehouden,  maar er zijn altijd mensen die dat dien omzeilen,  ik kan begrijpen dat dit niet fijne filmpjes zijn, zelf ken ik er ook een paar, voor iedereen is het anders hoe hij of zij er mee om gaat, ik ben wel wat gewend kwa schokkende beelden, maar als je weer is wat ziet is het ja.... moelijk uit te leggen. Ik zou er wel met iemand over praten.

 

Succes! 

Groetjes Gebruiker c 


Reageer