Vraag

bang voor vader en moeder

  • 3 May 2023
  • 6 reacties
  • 129 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hey, ik ben een meisje van bijna 14 en gisteren was het weer zover. Ik kreeg niet eens een normaal droog broodje naar binnen. Mijn moeder zei dat ik hem op moest eten terwijl ik met tranen in mijn eten vroeg of ik hem mocht laten staan. Mam zei dat ik die tranen “maakte” om haar te manipuleren en dat bleef ze zeggen. Mijn enige plek waar ik ‘Vrienden’ heb is online op een game de mensen vinden me daar leuk en aardig. Mam dreigde er mee die van me af te pakken. En pap zou wel even een maandje vrij nemen om en in toon te gaan houden. Ik ben bang voor mijn vader en moeder en probeer dan ook zo min mogenlijk met ze te praten want alles wat is zeg is om ze te manipuleren en is onzin. Maar als ze tegen me praten schreeuwen ze. Ik durf hier met niemand over te praten en weet eigenlijk ook niet met wie ik hier over zou moeten praten 

 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ja dat is niet fijn nee, ga anders naar een leerkracht of vertrouwingens persoon en leg het daar uit. Ik weet niet hoelang jij op een dag gamed maar misschien als je moeder het daar over heeft toch wel iets verminderen?

Ik hoop dat het heeft geholpen

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Valerie , 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Reputatie 3
Badge +1

Jouw thuissituatie klinkt inderdaad heel naar. Jijzelf kan helaas zelf weinig aan veranderen, daar heb je hulp bij nodig. Vraag daarom hulp aan een volwassene. Voor advies en hulp kan je bijvoorbeeld eens chatten of bellen de Kindertelefoon of Veiligthuis, beide kan anoniem. Ook kan je inderdaad met je bijvoorbeeld je mentor of anders vertrouwenspersoon praten op school. Maar de stap naar de Kindertelefoon of Veiligthuis is misschien iets minder moeilijk omdat anoniem kan. Probeer dit eens en hoor eens wat zij erover te zeggen hebben en wat ze voor je kunnen doen. Zij hebben hier namelijk veel verstand van en vele jaren ervaring mee. Je bent niet de enige!

 

Sterkte meis,

 

xIlse

Reputatie 2
Badge

Hey,

Dit klinkt helemaal niet fijn. Het is goed dat je dat hier aangeeft. Je zou het er misschien over kunnen hebben met je opa of oma? Je zou inderdaad ook je mentor kunnen vertrouwen, en dan zou die er iets over kunnen zeggen bij je ouders. Ik weet dat dit waarschijnlijk niet is wat je wilt… Maar het is wel het beste:).

 

En als je ooit wil praten ik ben altijd bereikbaar:)

 

Groetjes,

Rue

Reputatie 7
Badge +9

gewoon een vraag maar zijn het je echte ouders? het kan als je hier geen antwoord op wil geven maar ik ben gewoon even nieuwsgierig.

Reputatie 4
Badge +1

@ikweethetnietmeer2009 jap dit zijn zijn echte ouders 

 

 

 

Reageer