Vraag

bang voor toekomst

  • 6 February 2022
  • 4 reacties
  • 76 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hoi iedereen,

de laatste tijd ben ik bang om ouder te worden want de wereld van de volwassenen snap ik gewoon niet het maakt mij bang want alles wat er nog bij komt kijken met ouder worden. Het voelt net of ik aan het einden van en klif sta en niet weg kan ik voel mij gestrest, bang, moe en weet niet meer wat te doen. ik weet niet wat ik de laatste tijd hebt om de helle tijd bang te zijn voor als en heb nog steeds het gevoel dat ik niks kan doen en dat ik echt waardeloos ben. Ik heb soms ook last van dat ik aan niks kan denken, ik denk daar door dat ik nutteloos ben en ik weet gewoon niet meer wat te doen. 


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoi  @sakura-sato 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,

Sascha van de Kindertelefoon 

Haii
Je bent niet de enige die zich zo voelt. Ik denk dat het dan vooral een teken is dat je er zelf nog niet klaar voor bent, en dat hoeft ook niet. De ene voelt zich volwassen als ie 18 is, de ander pas bij 25 jaar. Dat is helemaal niet erg hoor. Je zult naarmate je ouder wordt merken dat je automatisch steeds meer verantwoordelijkheid neemt voor dingen, dat je steeds meer op jezelf wilt zijn. Komt wel goed hoor!

Je kunt daar ook over praten met een volwassene, hoe zij de overgang van puber naar volwassene hebben gemaakt, misschien stelt dat je wel gerust

Succes!

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik ken dat wel. Ik heb mezelf beschreven in een topic en ik wil ook liever niet zo “volwassen”worden zie ik ook erg tegenop. Liefst blijf ik een beetje in de buurt van nu :) maarja het is niet zo. Ik weet zelf ook nog niet hoe dat gaat worden en hoe het zal zijn.  Maar ik herken je gevoel wel. Als je ziet wat er dan allemaal moet en alles dingen en gedoe met rekeningen en formulieren en weet ik veel. Het lijkt wel een hoge helling ofzo. Maar je bent niet waardeloos of nutteloos hoor ! :)

Grtz liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @sakura-sato

Dat heb ik ook heel vaak. Is helemaal niet erg. Soms als ik in bed lig ‘s avonds, denk ik eraan dat we over een paar jaar al volwassen zijn en dan dingen zelf moeten betalen, zoals een zorgverzekering en dat je belasting krijgt enzo. Of dat m’n  ouders een keer dood gaan. Dan wordt ik dramatisch en ga ik er van huilen.  Ook het aan niets denken heb ik vaak. 

Maar je bent echt niet nutteloos en al helemaal niet waardeloos!

Het komt nog wel, je gaat steeds zelfstandiger worden en je gaat steeds meer op jezelf zijn. Echt! Aan de ene kant gaat het heel snel. Aan de andere kant duurt het nog een paar jaar voordat je volwassen wordt.

 Geniet van het leven nu het nog kan. :)

xx Eenmeisje004 

Reageer