Vraag

Bang voor schoolkamp

  • 26 March 2019
  • 3 reacties
  • 143 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi, ik ben een meisje , net 13 geworden. Ik heb over 1 jaar (ik weet het, best ver weg) een schoolkamp, 3 dagen naar Londen. Ik zie er zo erg tegenop dat ik elke dag in bed aan het huilen ben. Ik voel me absoluut niet fijn zo drie dagen zonder famillie en ik heb altijd enorme heimwee. Ik wil ook echt niet met vrienden slapen, die gaan laat opblijven en ik ben moe. Ik pas gewoon niet bij de mensen die altijd gezellig en druk doen. Ik voel me zwaar depressief en denk constant hieraan. Mijn ouders snapt me niet. Help 😞

3 reacties

Je bent niet verplicht om mee te gaan op schoolkamp.
Maar ik zou het toch doen.
Je kan bijvoorbeeld oefenen bij het slapen bij je vriendinnen.
Soms 1 nachtje een andere keer 2 en messhien zelfs 3.
Langzamerhand een beetj oefenen.
Ik hoop dat het je gaat lukken.

Met vriendelijke groet,
JeremyPrive.
Wat vervelend zeg, ik vind het naar voor je. Weten je vriendinnen dit? Ik het anders misschien mogenlijk om het er met je vriendinnen over te hebben. Misschien kunnen zei jou verder helpen. Zou je dit bijvoorbeeld ook niet met je mentor kunnen bespreken? Wat zeggen je ouders ervan? Heel veel sterkte hiermee, ik hoop dat je je snel beter zult voelen als je het met iemand gedeeld hebt!😘😘

-xxx-
Hoi

Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties. Je gevoelens in verband met het schoolkamp bespreken, lijkt me verstandig. Het lijkt me erg vermoeiend om, reeds een jaar voor het schoolkamp, hier zulke angsten door te ervaren.

Sommige mensen geven een voorkeur aan gezellig thuis, en da's helemaal ok. Het lijkt me echter nuttig om aan te geven dat je zulke angsten doorstaat. Wie weet kan er jou hulp aangeboden worden, waarbij je bijvoorbeeld kan leren om met zenuwen rond opkomende evenementen om te gaan.

Het is heel goed dat je je gedachten in een topic hebt gegoten. Neerschrijven waar je mee zit lucht vaak op. Misschien helpt het je om een dagboekje bij te houden. Een anoniem gesprekje met de KinderTelefoon kan ook goed doen.

Groetjes
Kenshin

Reageer