Skip to main content

Hey allemaal!

Het is alweer meer dan 3 weken geleden dat ik een topic heb geschreven... Ik zat niet goed in mijn vel... Ik heb 3 weken geleden zoals ik in mijn vorige topic had beschreven een neusmaagsonde gekregen, naast mijn vaste voedsel. Ik kreeg het in porties, maar na een aantal dagen merkten ze dat ik niet echt aankwam en hebben ze besloten mij 24/7 aan een sondevoeding vast te koppelen. Mijn neusmaagsonde doet veel pijn aan mijn keel en dus hebben de artsen besloten samen met mijn ouders om een PEG sonde bij mij te laten plaatsen, aangezien ik voorlopig een sonde moet blijven dragen. Deze sonde wordt morgen bij mij geplaatst... Ik ben daar best wel bang voor... Heeft iemand tips? Het is onder narcose...😭😭

Ook is er bij mij Anorexia vastgesteld. Ik zit nog wel in de beginnende stadium, ze gaan er nu alles voor doen om het niet verder te laten ontwikkelen... Ik wordt continu in de gaten gehouden... Ik vind dat zo vervelend! 

Ik zit trouwens nog steeds in het psychiatrisch ziekenhuis, maar ze zijn op zoek naar een kliniek waar ze mij verder kunnen helpen met mijn anorexia en mijn problemen, zoals de traumas van seksuele misbruik... Heeft iemand hier ervaring mee?

Xxx Lunah 

Hoi, veel tips heb ik niet, volg de adviezen van de arts en de verpleegkundigen, ze doen dit vaker en weten wat ze doen. Heb vertrouwen en ik wens je veel sterkte en dat het je helpt!! 

Groetjes liefs Tartan X 

Hi 👋

Wees niet bang voor de sonde. Het is geen ingewikkeld process en zal daarom zeker goed gaan. 

Wees coöperatief in je herstel. Luister naar de artsen en hulpverlening. Volg hun advies. Vertel ook altijd exact and detailleerd over hoe je je voelt. De hulpverleners weten hierdoor beter hoe ze je kunnen helpen.  Het is echt heel belangrijk om open te zijn, ook al schaam je je, ben je boos of bang. 

Probeer reflectief te zijn tegenover jezelf. Herken triggers en omga ze. Hou jezelf bezig met muziek of soortgelijke dingen die je afleiden en gelukkig maken, want dit soort situaties zijn bijna nooit leuk. 

Deze tips zullen je hopelijk helpen. Ik wens je veel succes! 

-Alice 

Hi 👋

Wees niet bang voor de sonde. Het is geen ingewikkeld process en zal daarom zeker goed gaan. 

Wees coöperatief in je herstel. Luister naar de artsen en hulpverlening. Volg hun advies. Vertel ook altijd exact and detailleerd over hoe je je voelt. De hulpverleners weten hierdoor beter hoe ze je kunnen helpen.  Het is echt heel belangrijk om open te zijn, ook al schaam je je, ben je boos of bang. 

Probeer reflectief te zijn tegenover jezelf. Herken triggers en omga ze. Hou jezelf bezig met muziek of soortgelijke dingen die je afleiden en gelukkig maken, want dit soort situaties zijn bijna nooit leuk. 

Deze tips zullen je hopelijk helpen. Ik wens je veel succes! 

-Alice 

Dankjewel voor je lieve tips!!❤️

Reageer