Lieve allemaal,
Ik ben nieuw op de het forum en zal daarom kort iets over mij vertellen. Ik ben Luna en ik ben 15 jaar. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te sporten, lezen, zingen en aftespreken met mijn vriendinnen.
Over dit laatste wil ik het graag met jullie hebben…
Al vanaf jonge leeftijd ben ik nooit het zelfverzekerde meisje geweest. Als dingen niet in mijn comfortzone liggen of onbekend/ nieuw voor mij zijn, kan ik het erg spannend vinden. Natuurlijk is dat voor iedereen zo, maar dit moment zit ik op een punt waar het wel heel extreem lijkt te worden.
Wanneer je naar mijn vriendengroep kijkt, zie je dat ik eigenlijk maar twee echt een goede vriendin heb. Dat heeft ermee te maken dat ik me pas echt op mijn gemak voel, als ik diegene heel goed ken. Het probleem waarom ik zo weinig vrienden heb heeft niet te maken dat ze er niet zijn. Dat heeft puur met mezelf te maken. Ik vind het doodseng om met vrienden aftespreken die ik minder goed ken. Vroeger kon ik mezelf er nog wel overheen zetten om iets te doen wat ik heel erg spannend vond. Nu is het anders. Wanneer iemand mij vraagt om af te spreken, vermijd ik dat. Dagen lang zit ik alleen op mijn kamer en voel ik me depressief. Er moet wat gaan veranderen...
Gedachtes houden me wakker zoals: waarom durf ik nou niet met meiden af te spreken die ik wat minder goed ken? Ze bijten toch niet… Persoonlijk denk ik dat het vooral te maken heeft met dat ik bang ben voor ongemakkelijke momenten of pijnlijke stilte. Zou dit probleem zich hebben ontwikkelt in mijn jeugd? Nee, dat denk ik niet. Ik heb mijn hele leven al gehad dat spannende momenten mij enorm veel energie kosten. Misschien dat dat mij wel tegenhoudt
De situatie nu is dat ik er dus alleen voor staan. Ik weet niet meer wat ik moet doen en hoop graag dat jullie advies voor mij hebben. Hebben jullie zelf ook deze ervaringen en willen jullie dan delen hoe ik dit probleem kunnen oplossen.
Heel erg bedankt voor het lezen en misschien tot volgende topic.
Luna, 15