Vraag

Bang voor nachtmerries

  • 15 June 2020
  • 5 reacties
  • 84 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Yo, ik heb 3 weken geleden de helft van IT chapter 2 gekeken, ik dacht hij valt wel mee omdat ik de eerste helemaal niet eng vond. Die avond dat ik moest slapen heb ik 4 uur in totaal geslapen. Die week had ik verder gemiddeld 6 uur slaap denk ik. Toen ging het weer 2 weken goed tot gisternacht. Ik kon er alleen maar aan denken als ik ook maar 1 seconden mijn ogen dicht deed. Ik bleef uiteindelijk wakker tot 7 uur 's ochtends… Toen heb ik nog 2 uur geslapen.

Heeft iemand tips?


5 reacties

Hey, @anoniemegast43 .

Misschien kan je proberen van die slaappilletjes te gebruiken,  die je bij je drogist kan halen.

De vraag is ook waarvoor ben je bang?

Je kan natuurlijk (ik weet niet of je dit iets vind) ook gewoon een knuffel ofzo of je huisdier als je die hebt , in de buurt houden als je gaat slapen. Anders gewoon een nachtlampje aandoen.

Hopelijk helpt dit. 

Groetjes gebruiker c 

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @anoniemegast43 

Dat is vervelend, het is daarom ook logisch dat de film 18+ is... Wel vervelend voor je... Meestal als ik bang ben ( was namelijk bang voor fnaf en dan die freddies) maar ik kneep altijd mijn ogen dicht en dacht dat me niks kon overkomen... Als je het echt eng vind zijn miss dit een paar basisoplossingen:

Ga vroeg naar bed: het is nog ligt dus miss is dat een fijn gevoel

Doe de deur dicht: als er dan iemand binnen komt, hoor je het

Nachtlampje, tja de naam zegt het al

Een zaklamp onder je kussen, zodat je sneller kan zien als je bang bent

Hoop dat je dr wat aan hebt

Leroy

Hey anoniemegast43,

Zelf kijk ik niet naar horrorfilms, precies om die reden. Maar goed, jij hebt 'm wel gezien, dus dat is balen.

Ik heb echt eeuwen een clownfobie gehad en die heb ik nog steeds wel eigenlijk. Ik was bang dat ze in m'n kamer zouden staan enzo. 

Wat mij hielp, was nagaan waar ik nu eigenlijk bang voor was. Dat ze me iets aan zouden doen of...? Nu ben ik depressief, dus ik zou het niet erg vinden dat ze me iets aan zouden doen, dus toen verdween een groot deel van mijn angst. Toen bleef alleen de angst over om te schrikken als ik ze zou zien.

Maar goed, jij bent (hopelijk) niet depressief en dan is het natuurlijk wel een enge gedachte. Wat dan kan helpen, is door na te gaan dat het niet kan. Blijf de feiten herhalen dat het niet echt is, etc. Ook kan het helpen om even met een nachtlampje te slapen als je dat nu niet doet.

Wat verder een beetje de gouden regel was bij mijn proces om van m'n angsten af te komen, is dat ik moest ervaren dat er niks gebeurde. Je hebt slecht geslapen, maar in al die uren dat je wakker was, is er toen iets gebeurd? Nope. Als je bang bent om je ogen dicht te doen, doe ze dan eerst 10 seconde dicht en daarna snel weer open. Kijk maar om je heen en zie dat er niks is gebeurd. Probeer dit uit te breiden. Ervaar dat er niks gebeurt en dat er dus ook niks is om bang voor te zijn. Hoe langer je het angstige gevoel ervaart, hoe meer je zal merken dat het wegebt en het gevoel van z'n hoogtepunt daalt naar een leefbaar niveau. Uiteindelijk zal het helemaal verdwijnen.

En in het vervolg zou ik sowieso horror mijden, want een film heeft niet voor niets zo'n classificatie.

Gr. Pin

Bedankt iedereen voor de reacties! En voor de tips. Idd slaap ik zonder nachtlampje. Ik ga ook alle horror films de komende tijd ontwijken… Ben ook niet depressief zoals Pin vroeg.

Eerst Gebruiker c: Pilletjes had ik 2 jaar geleden wel, maar op de 1 of andere manier werkt het niet voor mij..

Leroy: Ik kan niet slapen als het licht buiten is…

En de tip van Pin ga ik gebruiken! Bedankt allemaal! Ik heb vannacht trouwens goed geslapen, van 23:30 tot 8:40!

9 uur slaap, helemaal prima!

 

Hey, 

Fijn om te horen dat het beter gaat!

Het kan zijn doordat je vroeger er veel slikte dat je er soort van immuun voor bent geworden.

Als je echt pillen wil voor slapen.(ik denk het niet meer) dan kun je natuurlijk even naar je huisarts gaan en vragen of hij iets kan uitschrijven,  want er zijn verschillende soorten slaap pillen, maar ik denk dat het niet nodig is.

Groetjes gebruiker c 

Reageer