Bang voor mijn toekomst

  • 10 May 2023
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

Badge

Ik ben bang voor mijn toekomst.

 

Ik ben momenteel 15 en als ik nadenk over de toekomst in het algemeen voel ik me bang en ga ik huilen. Ik weet niet of ik school wil afmaken want over een jaartje mag ik er af, ik zou het graag willen omdat school mij een naar gevoel geeft… Niet dat ik gespest word ofzo, ik heb hartstikke aardige vriendinnen maar het is gewoon zoveel druk en ik stress bijna elke dag omdat ik steeds maar moet denken aan toetsen, huiswerk, opdrachten, leren, etc…. Ik denk niet dat ik het lang ga volhouden zo.

 

Ik ben al een keer blijven zitten op het gymnasium in de 1e, daarna ging ik atheneum doen op een andere school en nu zit ik in de 2e maar zelfs atheneum is te veel druk… Ik heb met mijn mentor gesproken en gezegd dat ik naar de havo wil, maar volgend jaar mag ik toch al stoppen. Ik voel me de hele tijd paranoïde omdat ik niet weet wat ik nou echt wil, ook later als ik ga werken… Daarnaast zal ik in een andere klas worden geplaatst als ik havo ga doen en dan verlies ik mijn vrienden. :(

 

TL;DR > school is te veel druk, wil naar de havo maar weet niet eens of ik school wil afmaken vanwege dat ik niet weet wat ik later wil worden of doen. 


2 reacties

Hey,

Lastig verhaal! Je weet niet wat je later wilt worden en daarom ook niet of je school wilt afmaken? Eerlijk gezegd heb ik hier 0 verstand van… Toch een poging doen om iets nuttigs te typen.

Je kan misschien een tussenjaar nemen om te ontdekken wat je wilt. Je niveau bepaalt niet hoe slim je bent, dus als je lager wilt is dat niet erg. Misschien kan je iets doen dat in de richting van je interesses ligt.

Voor ik hier domme en nutteloze tips ga typen, stop ik. Hopelijk heb je er toch wat aan.

Adios!

Heyyy

Ik heb geen oplossing, maar ik zou sowieso niet stoppen met school. Ik weet dat je er helemaal geen zin erin heb.  Maar ik denk dat je banger zou moeten zijn als je met school stop. Ik hoop dat dit je helpt. Kan je ons a.u.b weer inlichten of het beter is? Anders krijg ik slapeloze nachten😅 

Bye bye 

Reageer