Bang voor me moeder

  • 19 June 2023
  • 19 reacties
  • 206 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi, meisje van 12 hier. Ik ben echt bang voor me moeder en ik zal even uitleggen waarom. Mijn moeder had Bh’s voor me gekocht en wilde dat ik ze ging passen. Ik voelde me er niet comfortabel bij dus ik zei dat ik dat niet wilde. Ze bleef doorzeuren en uiteindelijk werd ze zo boos dat ze al mijn spullen heeft gepakt en heeft weggegooid. Ze zijn echt weg dus het enige wat ik nog heb is mijn bed. Ze heeft me ook hard geslagen en nu heb ik een gebroken neus, een gekneusde pols en een blauw oog. Weten jullie wat ik moet doen? (Ps mijn vader is overleden dus daar kan ik niet heen)

xxx Noah


19 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ohww wow das echt niet normaal, als ik jou was dan zal ik veilig thuis bellen xx

Reputatie 1
Badge +1

Hoiiiiii, ik ben een jongen 13 bijna 14 en ik word ook regelmatig geslagen en mijn ouders zijn vaak boos op mij vanwege school, en dat mag niet want slaan is kindermishandeling maar ik hou van mijn ouders dus ik wil ze niet aangeven bij de politie maar ik wel ook dat het stopt, ik heb al meerdere trauma's opgelopen dus ik ben bang het te vragen maar als jij het durft kun je er bijvoorbeeld: over praten dus zeggen dat je dat niet fijn vond en dat ze dat deed.🤔

oh ja nog een ding mijn ouders zijn islamitisch daarom zijn ze vaker boos en reageren ze verkeerd en jij?

Groetjes :)
Boef- 😂

Reputatie 1
Badge +1

Ohww wow das echt niet normaal, als ik jou was dan zal ik veilig thuis bellen xx

en als je helemaal geen medelijden hebt met je moeder kan je dit wel doen ja

 

Reputatie 1
Badge

Hoiiiiii, ik ben een jongen 13 bijna 14 en ik word ook regelmatig geslagen en mijn ouders zijn vaak boos op mij vanwege school, en dat mag niet want slaan is kindermishandeling maar ik hou van mijn ouders dus ik wil ze niet aangeven bij de politie maar ik wel ook dat het stopt, ik heb al meerdere trauma's opgelopen dus ik ben bang het te vragen maar als jij het durft kun je er bijvoorbeeld: over praten dus zeggen dat je dat niet fijn vond en dat ze dat deed.🤔

oh ja nog een ding mijn ouders zijn islamitisch daarom zijn ze vaker boos en reageren ze verkeerd en jij?

Groetjes :)
Boef- 

mijn moeder heeft geen geloof maar mijn vader was christelijk

Reputatie 1
Badge +1

Hoiiiiii, ik ben een jongen 13 bijna 14 en ik word ook regelmatig geslagen en mijn ouders zijn vaak boos op mij vanwege school, en dat mag niet want slaan is kindermishandeling maar ik hou van mijn ouders dus ik wil ze niet aangeven bij de politie maar ik wel ook dat het stopt, ik heb al meerdere trauma's opgelopen dus ik ben bang het te vragen maar als jij het durft kun je er bijvoorbeeld: over praten dus zeggen dat je dat niet fijn vond en dat ze dat deed.🤔

oh ja nog een ding mijn ouders zijn islamitisch daarom zijn ze vaker boos en reageren ze verkeerd en jij?

Groetjes :)
Boef- 

mijn moeder heeft geen geloof maar mijn vader was christelijk

oh ok, en durf je wel tegen de politie zeggen dat je geslagen word? de kans is groot dat je dan word weggehaald uit de familie en dat is ook de reden waarom ik het niet zeg :/

Reputatie 1
Badge

Hoiiiiii, ik ben een jongen 13 bijna 14 en ik word ook regelmatig geslagen en mijn ouders zijn vaak boos op mij vanwege school, en dat mag niet want slaan is kindermishandeling maar ik hou van mijn ouders dus ik wil ze niet aangeven bij de politie maar ik wel ook dat het stopt, ik heb al meerdere trauma's opgelopen dus ik ben bang het te vragen maar als jij het durft kun je er bijvoorbeeld: over praten dus zeggen dat je dat niet fijn vond en dat ze dat deed.🤔

oh ja nog een ding mijn ouders zijn islamitisch daarom zijn ze vaker boos en reageren ze verkeerd en jij?

Groetjes :)
Boef- 

mijn moeder heeft geen geloof maar mijn vader was christelijk

oh ok, en durf je wel tegen de politie zeggen dat je geslagen word? de kans is groot dat je dan word weggehaald uit de familie en dat is ook de reden waarom ik het niet zeg :/

Ik zou het wel willen maar ik zit opgesloten in me kamer en me simkaart is afgepakt dus ik kan niet bellen of appen 

Reputatie 7
Badge +4

Je kan ook chatten met veilig thuis dan heb je geen simkaart nodig xx

Reputatie 7
Badge +7

Ohww wow das echt niet normaal, als ik jou was dan zal ik veilig thuis bellen xx

en als je helemaal geen medelijden hebt met je moeder kan je dit wel doen ja

 

Dat is helemaal niet waar! Veilige thuis is geen politie. Veilige thuis geeft je tips en zorgt dat je veilig bent. Het is echt niet dat je meteen uit de huis wordt gehaald!

Liefs x Banaantje <3

Reputatie 1
Badge

Je kan ook chatten met veilig thuis dan heb je geen simkaart nodig xx

K thx

Dat is zware mishandeling. Is het mogelijk om aangifte te doen?

Reputatie 1
Badge

Dat is zware mishandeling. Is het mogelijk om aangifte te doen?

Eigenlijk vind ik dat nogal eng wat als ze erachter komt. Dan vermoord ze me (maar serieus)

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @LemmeBeMyself  en @GewoonBoef69 ,

We lezen dat jullie het lastig hebben thuis. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kun je zoals @Banaantjeeee aangeeft advies krijgen van Veilig Thuis en anoniem met ze bellen of chatten (0800 2000 of via https://veiligthuis.nl/contact/). Veilig Thuis kijkt dan samen met jou naar oplossingen. 

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

@LemmeBeMyself ik neem aan dat je met een gebroken neus, gekneusde neus en blauw oog in het ziekenhuis bent geweest, want alleen daar kunnen ze zien dat er iets gebroken of gekneusd is namelijk… Ik weet van mijn moeder (werkt als zedenrechercheur) dat als je met zulke verwondingen in het ziekenhuis komt ze dan allerlei vragen gaan stellen over hoe het komt, en als ze het niet vertrouwen ze vaak hulp inschakelen van Veilig Thuis!

@Banaantjeeee Veilig Thuis is dag en nacht bereikbaar en komen echt in actie als het nodig is, mochten ze zien dat je op dat moment zo onveilig bent, dan brengen ze je wel naar een veilige plek toe. Mijn moeder heeft dit voor haar werk ook weleens moeten doen nadat ze door Veilig Thuis was opgeroepen.

Als je je zo onveilig voelt als je hier aangeeft dan zou ik niet verder meer praten op dit forum maar contact opnemen met 112 of Veilig Thuis, is beide gratis.

Je moeder hoeft niet te weten dat je dit doet, dat ziet ze dan vanzelf als de politie of Veilig Thuis voor de deur staan, maar dan ben jij al min of meer veilig.

@Renske H Veilig Thuis is na 17:00 uur alleen via bellen dag en nacht bereikbaar, de chat tussen 9 en 17:00 uur 😊

Reputatie 1
Badge

Allemaal echt super bedankt!!! Ik ga denk ik eerst met me beste vriendin kijken wat het slimst is. Tyyyy

xxx Noah

@LemmeBeMyself lukt dat dan wel? Of ben je niet meer opgesloten? Heb je je telefoon ook weer terug?

Ik zou met wat jij schrijft andere hulp inschakelen want denk niet dat je dit kunt oplossen met een vriendin.

En hoe is het met je gebroken neus en gekneusde pols?

Reputatie 1
Badge

@LemmeBeMyself lukt dat dan wel? Of ben je niet meer opgesloten? Heb je je telefoon ook weer terug?

Ik zou met wat jij schrijft andere hulp inschakelen want denk niet dat je dit kunt oplossen met een vriendin.

En hoe is het met je gebroken neus en gekneusde pols?

Het gaat beter. Het doet wel heel veel pijn. Me telefoon heb ik nog niet maar als me moeder weg is ga ik kijken of ik m kan vinden misschien 

@LemmeBeMyself lukt dat dan wel? Of ben je niet meer opgesloten? Heb je je telefoon ook weer terug?

Ik zou met wat jij schrijft andere hulp inschakelen want denk niet dat je dit kunt oplossen met een vriendin.

En hoe is het met je gebroken neus en gekneusde pols?

Het gaat beter. Het doet wel heel veel pijn.

Ben je er mee naar de huisarts geweest of iig in het ziekenhuis een foto van laten maken? Want als je neus gebroken is dan doen ze dat op een speciale manier intapen met een soort spalk namelijk. En dan vragen ze standaard hoe het gekomen is, dus ik ga er vanuit dat je hebt verteld wat er is zodat je hulp krijgt.

Me telefoon heb ik nog niet maar als me moeder weg is ga ik kijken of ik m kan vinden misschien 

Ik neem aan dat je wel een laptop of chromebook hebt omdat je op het forum kan? De KT kan je ook op die manier bereiken.

 

Reputatie 1
Badge

Jammer dat het zo moet:(

Misschien kun je een vertrouwenspersoon vragen om een gesprek op school? Ik snap het wel, Bh’s is iets heel persoonlijk, en je hebt wel je grens aangegeven, dat is wel knap. Maar je moeder mag niet zo doen. Misschien kun je in de app in een rustige hoek chatten? Dan zeg je je moeder, dat de les was uitgelopen, leugentje voor best wil? En misschien kun je vragen om te vragen of iemand voor je belt. Dit is niet normaaL! Als ik je kende zou ik er voor je zijn <3

Reageer