Vraag

Bang voor hoe mensen over mij denken


Reputatie 2
Badge +1

Hoi,

ik struggle al een tijdje met het feit dat ik het me heel erg uitmaakt wat mensen van vinden, zoals op straat omdat ik bang ben dat mensen mij uitlachen om hoe ik loop of hoe ik eruit zie. Ik heb dat ook met school en ik voel me daarmee niet 100% mezelf.

Ik moet er ook altijd goed uitzien niet voor mijzelf maar omdat ik niet wil dat mensen denken dat ik lelijk ben. 

Mn vraag is of dit normaal is, en wat het misschien kan zijn als het een naam heeft…

Hopelijk krijg ik meer duidelijkheid :)


10 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Of ben ik gewoon extreem onzeker?

Het klinkt alsof je heel onzeker bent. Als je weet hoe je zelf wil zijn moet je dat gwn een keer uitproberen, mensen hebben altijd wel ergens een mening over, maar er zijn vast genoeg mensen die je er juist mooi en leuk vinden uitzien. Ik draag bijvoorbeeld leren schoenen met hakken en een inkeping bij de teen (zoals koeien), sommige mensen haten ze letterlijk, maar ik voel me altijd fijn als ik ze draag. Ik hoop dat je wat zelfverzekerder word.

Succes!!!!!

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Ik denk dat je een sociale angststoornis hebt, daar lijkt het heel veel op. Als je een sociale angststoornis hebt ben je bang en maakt het je heel veel uit wat anderen van je vinden. Geen zorgen!!! Je kan afkomen van een sociale angststoornis!! Ga naar een psycholoog, die kan je helpen!

:)

EEM37

Reputatie 6
Badge +3

Hey Askmeanything,

Mensen zullen je waarschijnlijk niet uitlachen over hoe je eruit ziet. Zie het maar zo: als jij over straat loopt, dan merk je toch ook niet iedereen op? En dan ben je meestal ook niet bezig met hoe mensen eruit zien. Dit doet iedereen. Mensen gaan niet zomaar iets van iemand vinden.

Het blijft natuurlijk vervelend, want zoiets gaat niet in één keer weg, maar er zijn gelukkig altijd mensen die je willen helpen, dus als je wilt kan je het aan je ouders of iemand anders vertellen, en die kan je dan vast verder helpen.

Hopelijk kom je er een beetje uit!

Groetjes iemand.

Reputatie 2
Badge +1

 


Bedankt voor de informatie, maar wat denk jij een sociale angst stoornis of gewoon onzeker?

Reputatie 2
Badge +1

Bedankt allemaal❤️❤️

Reputatie 6
Badge +3

 


Bedankt voor de informatie, maar wat denk jij een sociale angst stoornis of gewoon onzeker?

Ik heb hier niet echt verstand van, maar ik denk dat het niet heel erg uit maakt. Als jij je oncomfortabel voelt, dan kan je gewoon hulp zoeken!

Groetjes iemand.

Reputatie 2
Badge +1

 


Bedankt voor de informatie, maar wat denk jij een sociale angst stoornis of gewoon onzeker?

Ik heb hier niet echt verstand van, maar ik denk dat het niet heel erg uit maakt. Als jij je oncomfortabel voelt, dan kan je gewoon hulp zoeken!

Groetjes iemand.

Oke bedankt❤️

 


Bedankt voor de informatie, maar wat denk jij een sociale angst stoornis of gewoon onzeker?

Ik denk gewoon onzeker, maar je kan ook op deze site (Ik heb een sociale-angststoornis (sociale fobie) | Thuisarts.nl)  kijken of het toch sociale angststoornis is.

Succes

Reputatie 6
Badge +5

Misschien overthink je gewoon een beetje teveel. Dit heb ik zelf ook heel erg! Doe/draag wat je zelf wil en probeer te wennen aan hoe jij je wil voelen. Praat er ook met close vrienden over, dat kan heel erg helpen. Misschien vindt je wel iemand die hetzelfde probleem heeft in meer of mindere mate. 

Ik merk trouwens ook persoonlijk dat ik niet zo erg bezig ben met mensen om me heen, ik ben al druk genoeg met mezelf. Dit is vast voor veel meer mensen zo. Het valt mij nooit op als iemand "raar" loopt of als iemand er "anders" uit ziet.

 

Het komt goed en blijf vooral lekker jezelf!

 

Succes! Xxx

Reageer