Skip to main content
Vraag

Bang voor haar vader

• January 30, 2025
  • 2 reacties
  • 91 Bekeken

Nanoniem2011
Forum|alt.badge.img+3

Hallo allemaal 

De ouders van mijn vriendin liggen in scheiding en nu is ***** (mijn vriendin) bang dat als die straks beiden ergens anders wonen zij verplicht ook bij haar vader moet komen omdat ze nog minderjarig is (13)

Dat wil zij absoluut niet! Haar vader is namelijk de oorzaak van de scheiding door steeds in mijn vriendin's kledingkast te rommelen en nu is ook gebleken dat hij stiekem een andere, jonge vriendin had (wel meerderjarig gelukkig).

Mijn vriendin wil nooit meer met haar vader alleen zijn! Als haar moeder moet werken is ze bij mij en 'woont' ze ff hier. Als haar mamma thuis is durft ze nog wel naar huis.

Weet iemand hoe dit zit? Er is namelijk géén aangifte gedaan tegen hem want juridisch heeft hij blijkbaar niets fout gedaan 🤷🏼‍♀️ en nu is ***** bang dat ze straks verplicht ook deels bij hem moet wonen.

Hij heeft mij trouwens ook geprobeerd in zijn lusten te betrekken maar dat staat al in een ander topic van mij. Blij dat ik daar aan de bel heb getrokken 🥺

Graag jullie mening of ervaring!

2 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 30, 2025

Vanaf je 12de mag je als kind een voorkeur voor een ouder  uitspreken tegen de rechter. Die is niet  verplicht daar rekening mee te houden maar doet dat vaak wel. 

Nanoniem2011
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • January 30, 2025

Vanaf je 12de mag je als kind een voorkeur voor een ouder  uitspreken tegen de rechter. Die is niet  verplicht daar rekening mee te houden maar doet dat vaak wel. 

Dankjewel! Heb dit haar meteen doorgegeven!

Ik hoop echt dat ze dit geregeld krijgt. Ze mag trouwens altijd bij ons komen, dat is met haar moeder afgesproken.