Skip to main content

Hii, ik heb aankomende vrijdag gym, op mij  vorige school heb ik er  traumatische gebeurtenissen aan overgehouden , aan gym. Vandaag kwam mijn gymleraar in de klas en zei dat we een conditie test gaan houden.. ik ben hier niet goed in! Maar het ergste is dat ik ga falen. 3 maanden geleden hadden we de piepjestest en die heb ik meegedaan maar dat was al heftig , ik ga mijn grenzen aan geven en daarvan zijn ze op de hoogte , ik kon 1 jaar geleden niet eens in een gymzaal staan en nu kan ik dat wel, ik ben al zo ver ik kan er niet nog eens iets bij hebben. Ik heb geen vertrouwen in mijn mentor en in mijn leraar. Ik ben bang maar echt extreem bang

 

-T

Het klinkt alsof je wel gewoon je best doet. Dat ziet een gymdocent als het goed is ook. Heel goed dat je je grenzen aan kan en mag geven. Dit is wellicht al een geruststellend gevoel. Je kan trouwens ook niet falen bij zo'n conditie test he. Het gaat er net zoals bij de piepjestest om dat je jezelf uitdaagt en je eigen grenzen opzoekt. Het is geen wedstrijd met anderen maar met jezelf. En die uitdaging ben je 3 maanden geleden dus ook aangegaan. Da's toch knap!

Kan misschien nog wat beter uitleggen waar je precies bang voor bent. Wat vindt je er zo eng aan?


als je je best doet is het al best goed. Ik heb soms ook problemen met sport (zeker gymnastiek). Ik was gewoon bang om zo te springen en draaien. Ik heb hoogtevrees (ik ben jammer genoeg voor echt bijna alles bang) maar omdat ik mijn best deed en gewoon probeerde kreeg ik alsnog een B ook deels voor goed gedrag.


Reageer