Skip to main content

Hii, ik ben dus net naar de tandarts geweest en ik heb dus voor het eerst een gaatje. Ben echt super bang voor die verdoving. 😞 Heeft iemand misschien tips 

Help me 

Hallo Blablabla-11 :)

Verdoving is beter dan zonder verdoving. Zo kun je met jezelf het hopelijk relativiteren. En je kunt ook aan je tandarts vragen om er rekening mee te houden dat je er bang voor bent.

-TheMightySlayer <3


Heyy

 

Wat vervelend dat je een gaatje hebt!

 

Ik snap goed dat je het eng vind al helemaal omdat het de eerste keer is, maar de spanningen zijn eigenlijk niet nodig. Wat ze met de verdoving doen is je een prikje geven rond de plek van het gaatje. Het prikje voel je misschien een paar secondes, maar dat valt echt reuze mee!

 

Als de tandarts bezig is kan je proberen om aan leuke dingen te denken.. Ook helpt het misschien om ergens in te knijpen (bijvoorbeeld in de stoel waar je in ligt). Je kan ook tegen de tandarts vertellen dat je het spannend vind zodat hij/zij er rekening mee kan houden!

 

Het komt goed:blush:

 

Groetjes van mij!


Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties, maar wil nog wel even meegeven dat het zonder verdoving echt niet ondragelijk is hoor!

Ik heb het (helaas) al drie keer - m’n moeder was niet zo gelukkig 🙂 - moeten laten doen, maar zonder verdoving was het te doen, lekker is wel anders, maar het is te verdragen.


Hoi Blablabla-11,

Balen dat je een gaatje hebt!

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat die verdovingen echt meevallen, ze zien er enger uit dan dat ze zijn. Ik moest er een paar maanden geleden 2, een in mijn gehemelte en een bij mijn lip. Maar het voelde alleen een beetje koud van de verdovingsvloeistof (als dat zo heet), meer niet. Vervolgens bleken de verdovingen trouwens niet nodig en had ik voor niks een halve dag een lam gezicht, precies tijdens een presentatie voor geschiedenis. Dat was niet zo handig.

Tandartsen hebben meestal ervaring hiermee en weten ook dat veel mensen het spannend vinden. Ze houden hier vaak goed rekening mee. Je kan, zoals al werd gezegd, aangeven dat je het spannend vindt. Dan zal je tandarts er nog meer rekening mee houden. Bij mij vroeg mijn tandarts ook een keer of ik het echt niet erg vond om een verdoving te krijgen.

Heel veel succes!

 

Groetjes,

Paardebloem


Je kan ook gaatje vullen zonder verdoving. het vullen is vaak zo klaar terwijl je nog lang met die verdoving zit en die prik is echt naar die is echt vervelend.. dus ik zou ook overwegen om gaatje te vullen zonder verdoving


Reageer