Skip to main content

Hey,

Ik ben een meisje van 15 en ik ben bang voor de toekomst. Ik heb een stiefbroer waar ik ontzettend veel van hou (meer dan can meeste familie) en ik wil het liefst altijd bij hem zijn. Hij werkt in het leger dus hij is alleen in de weekenden bij zn vader (onze ouders wonen niet samen) ik ken hem al 10 jaar, ook voordat onze ouders iets kregen. Ik ben niet zo vaak bij hem. Binnenkort gaat hij uit huis maar dat wil ik niet. Ik ben bang dat ik hem dan nog minder zie. Ook doe ik zelf dit jaar eindexamen en ik ben bang voor wat ik daarna ga doen omdat ik het liefst niet te specifiek wil leren (dat lijkt me saai). Het liefst wil ik iets van communicatie doen (eventueel in het leger) maar iedereen vind dat niet bij mij passen. 

Heeft iemand tips voor beide gevallen, hoe ik er mee om moet gaan?

Xx Draak

Hoi @Heydraak !

Ik snap je.

Ik zou gewoon proberen zo vaak mogelijk online contact met hem te houden, en dan af en toe afspreken.Als jullie band goed blijft zullen jullie ook wel contact blijven houden denk ik 🙂

 

Wbt je studie, je moet gewoon doen wat je zelf wilt en wat je het leukst lijkt. Als het toch niet goed gaat, kan je altijd nog switchen. Veel mensen bedenken zich tijdens of na hun studie alsnog.


Hoi @Heydraak !

Ik snap je.

Ik zou gewoon proberen zo vaak mogelijk online contact met hem te houden, en dan af en toe afspreken.Als jullie band goed blijft zullen jullie ook wel contact blijven houden denk ik 🙂

 

Wbt je studie, je moet gewoon doen wat je zelf wilt en wat je het leukst lijkt. Als het toch niet goed gaat, kan je altijd nog switchen. Veel mensen bedenken zich tijdens of na hun studie alsnog.

Dankjewel @Jesse_6567. Ik praat niet vaak met hem online omdat hij door de weeks aan het werk is. Ik denk zeker dat we contact houden alleen ik ben bang dat dat heel weinig word. ik ben geïnteresseerd in een opleiding communicatie dus daar ga ik me eens in verdiepen. 

 


hij snap jouw probleem. ik heb precies hetzelfde met mijn broer (hij werkt niet in het leger maar ik zie hem alleen in weekenden).

als het zou kunnen wil je zeker gewoon bij hem intrekken tenminste dat ervaar ik zo.

met die studie, ik zou gewoon communicatie gaan studeren. en zoals @Jesse_6567  zegt kan je altijd nog wisselen. je moet gewoon lekker doen wat je wilt en van iedereen die anders denkt moet je gewoon denken f*ck it mensen ik doe lekker wat ik zelf wil

 

maar ik ben toch nieuwsgierig. wat doet je broer in het leger? doet hij daar ook iets met communicatie waardoor jij dat ook wilt of doet hij wat anders? hij kan bijvoorbeeld ook de tanks enzo repareren zoals mijn vader deed.


hij snap jouw probleem. ik heb precies hetzelfde met mijn broer (hij werkt niet in het leger maar ik zie hem alleen in weekenden).

als het zou kunnen wil je zeker gewoon bij hem intrekken tenminste dat ervaar ik zo.

met die studie, ik zou gewoon communicatie gaan studeren. en zoals @Jesse_6567  zegt kan je altijd nog wisselen. je moet gewoon lekker doen wat je wilt en van iedereen die anders denkt moet je gewoon denken f*ck it mensen ik doe lekker wat ik zelf wil

 

maar ik ben toch nieuwsgierig. wat doet je broer in het leger? doet hij daar ook iets met communicatie waardoor jij dat ook wilt of doet hij wat anders? hij kan bijvoorbeeld ook de tanks enzo repareren zoals mijn vader deed.

hey @ikweethetnietmeer2009 

Mijn stiefbroer heeft terwijl hij al in het leger werkte een opleiding daarvoor gedaan (leren in de praktijk). Nu is hij volgens mij onderofficier. ik wil graag communicatie doen omdat dat me leuk lijkt maar het lijkt me ook geweldig om in het leger te werken. maar ik ben niet gemaakt om echt soldaat te zijn in de velden enzo, dus dacht ik, misschien kan ik het wel combineren door communicatie te doen in het leger. 

 

Haha ja het liefste zou ik bij hem intrekken omdat ik me gewoon veilig en fijn voel bij hem. als ik dit aan andere uitleg zeggen ze dat ik hem leuk vind maar dat is niet zo, hij is echt als broer voor me. Wat fijn dat jij ook zo´n band heb met jouw broer. hopelijk hou je een goede band met hem ❤

 

Ik noem mezelf ook Draak omdat mijn stiefbroer me altijd zo noemt, hij zegt altijd ¨hey draak¨ of ¨kom maar hoor draak¨ als hij me een knuffel geeft, dat soort momenten koester ik want die zijn er niet zo vaak 

 

Xx Draak 


het is fijn dat je je veilig voelt bij hem.

mijn reden om bij mijn broer in te trekken is iets anders. hij heeft wat probleemjes in zijn hoofd waardoor ik gewoon bang ben dat hij niet voor zichzelf kan zorgen. en ik ben niet zo close met hem helaas.

misschien kan je ook wel kleinere dingen doe met communicatie. zoals bij het rode kruis. daar hebben ze de verbindingsdienst.

ik ben trouwens nu nieuwsgierig waarom hij je een draak noemt


het is fijn dat je je veilig voelt bij hem.

mijn reden om bij mijn broer in te trekken is iets anders. hij heeft wat probleemjes in zijn hoofd waardoor ik gewoon bang ben dat hij niet voor zichzelf kan zorgen. en ik ben niet zo close met hem helaas.

misschien kan je ook wel kleinere dingen doe met communicatie. zoals bij het rode kruis. daar hebben ze de verbindingsdienst.

ik ben trouwens nu nieuwsgierig waarom hij je een draak noemt

oh ik dacht dat je bedoelde met ¨ik heb het zelfde met mijn broer¨ dat je ook zo´n goede band hebt met hem. sorry om te horen dat dit niet zo is. Het is vervelend om te lezen dat je je zorgen om hem maakt. Krijgt hij hulp die hem eventueel kan ondersteunen? Mag ik vragen hoe oud hij is? en jij? 

 

ik weet niet waarom hij mij draak noemt haha. Ik denk gewoon een koosnaampje maar ik vind het wel leuk <3

 

Xx Draak

 

Deel van de tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 4. Het vragen om contactgegevens of het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.


het is fijn dat je je veilig voelt bij hem.

mijn reden om bij mijn broer in te trekken is iets anders. hij heeft wat probleemjes in zijn hoofd waardoor ik gewoon bang ben dat hij niet voor zichzelf kan zorgen. en ik ben niet zo close met hem helaas.

misschien kan je ook wel kleinere dingen doe met communicatie. zoals bij het rode kruis. daar hebben ze de verbindingsdienst.

ik ben trouwens nu nieuwsgierig waarom hij je een draak noemt

Krijgt hij hulp die hem eventueel kan ondersteunen? Mag ik vragen hoe oud hij is? en jij? 

hij woont in een soort gezinshuis maar persoonlijk wil ik hem daar weg. het gaat daar de laatste tijd niet heel goed. hij heeft al begeleiding getrapt en hij heeft laatst een raam ingegooid. en andere kinderen op zijn groep hebben ook problemen.

hij is 15 en zit in de 3e en ik ben 13 (wordt dit jaar 14) en ik zit ook in de 3e

 

maar dit topic gaat niet hier over dus we kunnen beter weer naar het originele onderwerp gaan voordat het topic gesloten wordt  


Reageer