Vraag

bang voor de dood

  • 18 February 2023
  • 5 reacties
  • 90 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

Ik ben super bang voor de dood.

het is niet een beetje (zoals de meeste mensen  hebben denk ik)  maar echt heel erg. Bijvoorbeeld mijn moeder moet soms weg voor haar werk bijv een weekend naar Engeland en dan ben ik echt super bang dat haar iets overkomt.  Ook krijg ik soms nachtmerries en moet ik er overdag aan denken hoe het zou zijn als ik alleen over ben of als mijn vader dood zou zijn enz. Over dit soort dingen ben ik best wel openlijk dus ik heb dit ook gezegd bij een oefening in de klas. Waarna ik werd uitgelachen door de jongen die ik best wel leuk vond (dat is echt pijnlijk) Dit is niet alleen nu zo vroeger durfde ik niet te slapen omdat ik bang was in mijn slaap te overlijden (zo is mijn overgroot opa overleden) ik heb hier echt superveel last van kan iemand me helpen of er over mee praten? zou fijn zijn.

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. forumregel 16. Houd de tekst van je bericht leesbaar.


5 reacties

Reputatie 5
Badge +3

sorry voor de rare manier hoe het getypt is 😶

Reputatie 6
Badge +3

Als je denkt dat je  ouders elk moment dood kunnen gaan, dan denk ik niet echt dat dit zomaar gaat gebeuren. Zijn nog niet oud om te overlijden aan ouderdom, dus je hoeft niet bang te zijn dat s’ nachts je ouders overlijden. Als je bang ervoor bent moet je er juist niet aan denken want anders blijft het in je hoofd zitten en krijg je een nachtmerrie er over. Als je voor het slapen elke keer denkt: ‘ik hoop dat ik niet dood ga, ik hoop dat ik niet dood ga...’ dan denken je hersenen juist dat het belangrijk is omdat je er de heletijd aan denkt, waardoor je juist nachtmerries krijgt.

Jouw opa is waarschijnelijk overleden aan ouderdom, en niet iets wat jou ook kan overkomen omdat jij nog veelste jong bent.

Dus mijn tip is om juist niet meer over de dood denkt, want jij en je ouders hebben echt een supperkleine kans om dood te gaan. Als je er toch weer over denkt, zoek afleiding zoals op je telefoon of een boek lezen voor het slapen gaan.

En over die jongen die jou leuk vond, ik denk als hij jouw ook leuk vond dat hij ook lachte omdat zijn vrienden dat mischien ook deden. Anders lijkt het raar dat hij niet mee lacht ofzo.

Praat er met je ouders erover hoe jij je voelt en niet meer durft te slapen, mischien helpt dat en kunnen je ouders je helpen.

Als je meer over wilt praten sta ik voor je open, ik hoop dat ik je kon helpen. groetjes sinasappelbroodje 

Reputatie 7
Badge +15

Bang zijn voor de dood is heel naar, ik denk dat er hier best mensen zijn die dit herkennen. Ik vind het goed van je dat je er open over bent, wat andere denken moeten zij weten, ben je hier ook open en eerlijk over tegenover je ouders?! Je zou het ze eens kunnen vertellen?! Misschien kan je het er eens met een vertrouwenspersoon over hebben (mentor, of je tante, of buren bijv.) 
 

weet je waarom je deze angst hebt?! Denk je dat het komt door het overlijden van je opa?! Of een trauma?! 
 

je kan ook chatten met De kindertelefoon, bellen kan ook, 0800-0432. 
 

ik wens je sterkte 💜

Mij_Niet_Gezien 
 

 

Reputatie 5
Badge +3

mijn auders weten het 

Reputatie 6
Badge +3

Wat goed dat je het tegen je ouders verteld heb👍, ik hoop dat je ouders je willen helpen.

Groetjes,sinasappelbroodje

Reageer