bang voor de dood


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen,

Ik zit de laatse tijd nogal met iets in mijn hoofd. Ik ben namelijk erg bang om dood te gaan en dan vooral wat ik dan zal meemaken. Zal alles wat ik hier op aarde zie verloren gaan? Alles wat ik doe vergeten worden? Zal ik nog wel bestaan en wat maak ik mee hierna? Zal ik in een nieuw lichaam belanden en alles van dit goede leven vergeten? Ik zit nogal erg met deze vragen en ben vaak erg verdrietig en bang als ik erover nadenk. Het zijn mischien rare vragen maar ik weet niet zo goed hoe ik nou verder kan en weer kan genieten zonder steeds met deze vragen rond te lopen.

Mvg iemand die teveel nadenkt


10 reacties

Dit zijn vraagstukken die niet te beantwoorden. Daarom gaan ze zo aan je knagen. Ik neem aan dat je niet religieus bent, anders had je hier waarschijnlijk wel een antwoord op.

Het klinkt misschien heel suf en makkelijk maar je gaat toch geen antwoorden vinden op deze vragen, dus dan kan je beter stoppen met erover te piekeren. Kies desnoods een gedachte uit die jou het meest aanstaat en houdt daaraan vast. Maar voorlopig ben je nog een tiener en is het dus nog niet aan de orde. Geniet ervan.

 

Groetjess

Hoi! 

 

Jammer dat je je zoveel zorgen maakt!

Sommige dingen moeten nou eenmaal gebeuren. En het is natuurlijk niet gek om je daar druk over temaken. Zelf denk ik dat we niet zoveel moeten nadenken! Iedreen gaat een keer dood. Maar helaas weet niemand het antwoord op de vraag: wat gebeurd er na de dood? Het is lastig om hier mee om te gaan, al die onzekerheid. Ik denk dat het goed is als je hier met je ouders over praat. En geen reden om je te schamen! Het is heel normaal! Waarschijnlijk weten je ouders ook geen antwoord op deze vraag maar ze kunnen je wellicht geruststellen!

 

Xx

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga er maar gewoon van uit dat er heeeeel veel lekker eten is en al mijn dode familieleden en dat we oneindig van elkaar kunnen genieten. Maar eerst het zekere leven en dat is alles uit dit leven halen.

Precies das de goede mindset!!

hey ik heb dat zelf ook best vaak  vroeger was het bij mij zelfs zo erg dat ik met zelf in slaap huilde maar wat ik nu altijd doe is gwn denken wat ik nog allemaal wil doen en dat dan ergens opschrijven en dan kan ik met een gerust hart gaan slapen  

 

trouwens nu ik dit zo doorlees denk ik bij mijzelf dit klinkt best dramatisch maar dat is niet de bedoeling 

 

xoxo anoniempje

Hey Anoniem4j8

 

Als deze gedachten maar in je hoofd blijven rondspoken, zou je een soort boekje bij kunnen houden met daarin alles wat er in je omgaat. In dat boekje noteer je de vragen die je bezighouden, en schrijf je wat er in je opkomt. Op die manier verplaats je je zorgen zeg maar van uit je hoofd naar het papier, en voelt je hoofd vaak al een stuk minder vol aan. 

 

Goed dat je je voorneemt om alles uit het leven te halen. That’s the spirit. 

 

Gr. Kenshin

Beide heel erg bedankt voor de reacties. Ik ga vanaf nu zeker een boekje gebruiken om de vragen van me af te zetten. Bedankt!

Hoi, 

 

Ik weet niet hou oud je bent, maar ik denk wel super jong om nu al over de dood na te denken. Je leven word nog super mooi dus waarom geniet je daar dan niet van. 

Ik heb me zelf ook heel vaak die vraag gesteld maar, toen mijn oma op haar sterf bed  lach vroeg ik: ‘ben je bang om dood te gaan’ ze zei nee dat ben ik niet. Ik geniet nog elke dag van mijn mooie herinneringen. dat is wat ze zei. Mijn oma is 81 geworden en had een heel lang leven. 

Ik denk dat je daar gewoon van moet genieten. En als je er blijft over na denken blijf er dan gewoon over met praten zoals de kindertelefoon. Je kunt ook me ze chetten .

Suc6 

groetjes 

@Geil1234 

Zelf ben ik een jongen van 15 jaar, maar de dokter schatte me geestelijk rond de 23 a 24 jaar oud. Ik heb het heel goed al van me af kunnen zetten door er gewoon op dit forum zoals nu met mensen te praten en dus de vragen in een boekje opgeschreven 

Groetjes

Ps: ik was al van plan alles eruit te halen😉 

Bedankt voor jullie hulp allemaal!

Ik weet hoe het voelt heb ik ook. Klinkt beetje raar fijn dat ik niet de enige ben die hier mee rond loop maar ik weet niet wat er na is. Daarom maak ik mij zo druk 😪

Reageer