Vraag

bang voor de dood

  • 9 July 2020
  • 6 reacties
  • 141 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

vaak ik de avond denk ik aan de dood en word er bang van het gevoel dat ik er niet meer ben is naar heel naar kan wel janken help me pleas


6 reacties

Hey, 

Vervelend dat je het zo bang bent voor de dood! Maar zou je misschien wat meer info kunnen geven. Dan kunnen ik en andere forummers je beter helpen.

 

Oh, ik kan wel vast 1 tip geven. Praat erover met mensen, dat kan je ouders zijn of een vriend(in) , of gewoon iemand die je vertrouwt. 

 

Groetjes Gebruiker c 

Waarom zou je bang zijn voor iets waarvan je weet dat het ooit gaat gebeuren, maar niet wanneer? Je kan over 10 minuten doodgaan, maar ook over 80 jaar. Je kan je beter druk maken om iets waar je invloed op hebt dan op iets waar je geen enkele controle op hebt. Het leven gaat over leven, dag per dag, niet over de dood. 

Hey meisjegeheimpje

 

Wat naar dat je bang bent voor de dood. Het lijkt me best eng om hier telkens over te piekeren. 

 

Heb je een idee welk aspect of deel van de dood je zulke angst bezorgt? Gaat het specifiek over het idee er niet meer te zijn? In mijn ideeën is het namelijk zo dat je altijd wel iets van jezelf achter laat, waardoor je er, ook na het sterven, altijd nog een beetje “bent”. Zo heb je bijvoorbeeld deze post achter gelaten, of was je gisteren misschien wel extra lief voor een vriendin, waardoor je ook daar sporen van jezelf hebt nagelaten. Snap je? 

 

Zoals Gebruiker c zei, kan het helpen om hier met iemand over te praten. Dat kan met wie je maar wilt, als je je maar goed voelt bij deze persoon. Eventueel kan je ook een keertje bellen of chatten met de Kindertelefoon; daar kan je anoniem al je zorgen kwijt. 

 

Gr. Kenshin

Hallo meisjegeheimpje :)

Vervelend.

Waarom ben je precies bang voor de dood. Iedereen gaat vanzelf dood. Je zou eerder moeten denken aan iedere dag die iets moois brengt dan aan de dood die ergens in de toekomst ligt. 

-TheMightySlayer <3

Ik heb precies het zelfde, in de avond ben ik bang om dood te gaan waardoor ik slecht slaap. Ik wil nog een mooie toekomst hebben en niet stoppen met vieren van leven. Wat ik doe is denken, oke als ik dood ga, ik heb een mooi leven gehad! Misschien kort maar veel herinneringen.

Badge

Ik had dat vroeger ook nu nog steeds als ik er aan denk maar daarna vergeet ik het weer 

Reageer