bang voor alles

  • 23 June 2020
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Badge

Ik ben bang voor alles wat gezegd word door iedereen. Zoals dat in 2021 the Purge echt gaat worden. Stom toch? En toch lig ik er ‘s nachts wakker van. Nee, ik haat mijn leven niet. Nee, ik ziet niet in een depressie. En toch snijd ik mezelf door de angst. Ik zit onder de krabben, sneden en brandwonden. Ik ben impulsief, mijn woorden snijden anderen dieper dan een mes. Het is alsof ik ziek ben. Ik kan niemand blij maken zonder ze pijn te doen. Ik ben er klaar mee, ik wil het eindigen. Maar ik kan het niet. Zelfs daar ben ik bang voor. 


2 reacties

Op het moment dat je angstig wordt en jezelf iets wilt aandoen, bel dan op dat moment de kindertelefoon. Zij kunnen je helpen. Het kan je helpen met je angst, dus zeker doen

Hoi

 

Zo, wat naar dat je hiermee zit. Het klinkt best heftig, wat er in je omgaat. 

 

Zoals anoniem30089 voorstelde, kan je op moeilijke momenten terecht bij de Kindertelefoon. Ook kan je terecht bij 113. Daar kan een vrijwilliger je door lastige momenten heen gidsen.

 

Aangezien je met ernstige angsten zit en jezelf hierom ook pijn doet, zou het geen kwaad kunnen om de stap naar professionele hulp te zetten. Zo zou je bijvoorbeeld naar een familielid of vertrouwensdocent op school toe kunnen gaan, of zou je een afspraak kunnen maken bij de huisarts. Op die manier sta je er niet meer alleen voor. 

 

Zie je dat zitten, om naar iemand toe te gaan? Dat lijkt me namelijk een goed plan. Er kan aan angst gewerkt worden, zodat jij je prettiger gaan voelen. Da’s prima mogelijk, dat jij met behulp van een professional een fijn leven kan leiden. Denk je het een kans te durven geven?

 

Gr. Kenshin

Reageer