Skip to main content

Hallo ik ben een jongen van 13 jaar.
Ik ben erg vaak bang en ook erg vaak stressvol. Ik ben bang voor deze generatie. Mensen worden steeds gekker ik ben bang dat op een dag er mensen zijn die me verrot willen slaan. Ik heb soms filmpjes gezien dat mensen echt helemaal gek gaan op elkaar en daar ben ik heel bang voor.

Ik zie soms filmpjes van als ze ruzie hebben dat ze dan heel erg vechten en soms zelfs met messen en ik ben zo bang dat dit mij gaat overkomen. Ik heb de hele zomervakantie niet kunnen genieten omdat ik zo hiermee bezig was.

Ik heb gewoon hulp nodig

Hi,

Ik snap hoe je je voelt. Het is inderdaad een rare generatie en mensen doen vaak slechte dingen. Dit betekent niet dat het elke dag gebeurt. De kans dat dit jou gaat overkomen is best klein. Mensen slaan elkaar (meestal) niet zomaar. Meestal gebeurt er iets, worden mensen boos op elkaar en gaan ze vechten. Sommige mensen filmen dat omdat ze het leuk vinden, of voor hun eigen veiligheid. Probeer om niet in argumenten te komen, vooral niet met mensen die je minder goed/niet kent. Ik denk dat het wel goed komt en dat je je geen zorgen hoeft te maken. Klik die filmpjes anders gewoon weg. Als je nog steeds stress voelt zeg het dan tegen je ouders, of reageer hierop zodat we verder kunnen praten als het nodig is. 


Hi ik voel me nog steeds niet heel fijn. Ik heb ook best wat van dat soort jongens op me school en die hebben soms hele erge ruzie met mijn vrienden maar ik wil daar niks mee te maken hebben  maar soms word ik ook aangesproken door hun (dan zeggen ze niet erge dingen ofzo) maar ik word daar wel echt bang van. Het klinkt misschien een beetje pussy maar ja ik vind het echt kut want ik ben ook precies op het zelfde tijdspunt uit met hun en we fietsen dezelfde route heb je mis nog tips hoe ik minder snel hun tegenkom?

 


Tja je kan misschien iets later vertrekken dan dat zij vertrekken. Dan zijn ze al weg en heb je (hopelijk) minder last. Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn als je door hun aangesproken wordt, omdat dat soort jochies meestal gwn praten en uiteindelijk niks doen. Ik vind het trouwens niet pussy dat je er bang van wordt het is best normaal maar de meeste mensen doen gwn stoer en praten er niet over. Ik hoop dat dit helpt als er nog iets is kan je altijd reageren.


Reageer