Ik heb dus nu al 3 dagen dat ik constant bang ben als ik ga slapen. Ik moet perse met mijn gezicht een bepaalde kant op liggen en ik kan dan mijn ogen niet dicht doen want anders denk ik dat er ineens iemand voor me staat. Als ik dan uiteindelijk ook slaap droom ik altijd, en dat zijn dan geen leuke dromen maar nachtmerries en dan bedoel ik hele enge. Gisteren ben ik 2 keer wakker geschrokken door die dromen. Vaak droom ik dan over random dingen en dan is er ineens een eng persoon meestal helemaal zwart en dan gloeiende ogen die er dan ineens is. Of ik ga ineens dood door iets zoals een blikseminslag of vuur, ik voel dan meestal die pijn ook nog. Als ik dan wakker ben ik letterlijk helemaal nat ik heb nu zelfs een handdoek naast mijn bed liggen zodat ik mezelf een beetje kan droog maken, maar als ik dan wakker word durf ik mezelf niet meer te bewegen en staar ik maar maar de deur alsof er elk moment iemand kan staan. Als ik dan eindelijk wel durf te bewegen ga ik meestal op mijn laptop met anderen praten zodat ik een beetje afgeleid raak. Maar ik durf ook niet meer te gaan slapen als ik dan probeer te slapen ga ik uiteindelijk gewoon janken omdat ik bang ben al weet ik niet waarvoor. Daardoor lig ik vaak vanaf 3 uur s’nachts tot 7 uur wakker.
hebben jullie enig idee wat ik kan doen om rustig te zijn en wrm ik bang ben?
Hey Nobodyyyyy,
Wat vervelend dat je zo moeilijk kan slapen door jouw angst!
Wat bij mij meestal helpt als ik ergens bang voor ben is helemaal uitdenken wat er gebeurd waar ik bang voor ben. Dan kom ik meestal snel tot de conclusie dat ik alleen maar bang ben voor het ding, maar dat het ding eigenlijk niks kan doen.
Wat je ook kan doen is een lichtje ergens in je kamer aanzetten om beter in te slapen. Dat is niet raar als je dat denk!
Zelf droom ik nooit rustig en alleen maar hele vermoeiende dingen, dus ik ben er wel aan gewend, maar wat mij aan het begin hielp is zoveel mogelijk proberen om je droom te herinneren en te bedenken wat er allemaal gebeurd is. Als je wil zou je het ook op kunnen schrijven.
Als je een hele vreselijke droom hebt gehad kan het helpen om een voorwerp waar jij veel waarde aan hecht onder je kussen of naast je bed te leggen en bedenken dat het jou gaat beschermen en dat je geen enge droom krijgt nadat je het voorwerp bij je hebt gelegd.
Ik hoop dat je snel weer beter slaapt!
Groetjes iemand.
-onnodige quote verwijderd-
Dat nadenken waarover ik bang ben maakt het alleen maar erger omdat het echt lijkt alsof iemand mij vervloekt heeft hier. Ik heb heel vaak voorspellende dromen, ik had een keer dat ik droomde dat een auto voor mn huis in de fik stond en toen ik wakker werd gebeurde precies hetzelfde zoals in de droom met alle details. Ik heb dit wel vaker zoals met van de trap vallen op school en met mn oortjes die kapot gingen maar daar klopten de details niet. Dat gene in mn dromen waarvoor ik dan bang ben is denk ik ook echt want alle dromen eindigen met dat ik vermoord word, meestal door een soort kracht of een ongeluk alsof iemand mij hier dood wilt en het ook gaat doen, niet door letterlijk mij te vermoorden maar door het te manifesteren. Maar het probleem is vooral dat ik me bekeken voel als ik wakker word, altijd komt die kracht van de deur alsof er daar iets slechts staat dat mij dood wilt.
Dat licht aan doe ik ook ik slaap altijd met het licht op de gang aan, deur op een kier en met een stopcontact lampje naast mijn bed met daar weer zon nachtlampje. Het helpt wel een beetje om licht aan te doen.
dat nadenken over wat er precies gebeurd was en opschrijven lijkt mij ook wel een goed en zou ik wss wel proberen
En ik slaap altijd met oude knuffels van toen ik evht 4 was anders kan ik zowiezo niet slapen die dingen geven mij lijkt wel een soort bescherming.
-onnodige quote verwijderd-
Hey ik heb soms slaapverlamming dus dat je dingen denkt te zien terwijl je nog half slaapt bij mij helpt het dan om naast mijn moeder te gaan liggen dan heb ik bijna geen nachtmerries of slaapverlamming ik doe vaak een slaapmaskertje op voor de slaapverlamming maar voor de nachtmerries zorg ik dat ik niet alles slaap voor een tijdje dan voel ik me niet alleen en gaat wel weg ik hoop dat je er iets aan hebt:)
Hoe komt het dat je bang bent? Ik heb dit ook jaren gehad. I ben er inmiddels redelijk overheen gegroeid, maar ik heb soms wel als ik een enge film heb gezien dat ik ook niet durf te slapen. Is er miss een geneurtenis geweest in je leven waardoor je zo snel bang bent?
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.