Vraag

Bang om aan te komen

  • 26 July 2022
  • 2 reacties
  • 49 Bekeken

Badge

Hallo, ik heb een eetstoornis gehad waardoor ik amper wat at, op dit moment eet ik gewoon normaal. Ik ben 14 en 165cm. Ik was een paar maanden terug 37kg. Ik heb me sinds toen niet meer gewogen omdat ik het eigenlijk niet durf. Ik was eerst heel dun en nu iets minder maar alsnog gewoon dun. Ik ben alleen echt HEEL bang om aan te komen/dikker te worden. Het is het enige waar ik aan kan denken is dat. Ik haat het echt super erg maarja, ik wil gewoon echt niet aankomen. Ik eet niet echt veel en ik beweeg wel, maar alsonog ben ik bang. Omdat ik al een klein beetje ben aangekomen doordat ik wel weer eet ben ik bang dat ik nog meer aan ga komen en dik wordt. Iemand tips ofzo? 


2 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Dat klikt niet zo fijn inderdaad, misschien kun je een vriendin laten kijken hoeveel je weegt zodat ze je kan steunen en je erop voor kan bereiden of het een groot verschil is voordat ze het aantal zegt en met jou leeftijd en lengte is tot de 50 kilo eigenlijk best heel erg weinig. 

Aan je topic te lezen zit je hier best wel over dus ik zpu het niet helemaal niet doen neem iemand in vertrouwen waarvan je weet dat hij of zij jou echt kan helpen en steunen zodat je niet terug valt in je gewoonte van eerst!!!

Owja en weet je echt niemand dat praten we hier gewoon we zijn er om elkaar te helpen dus!!

 

Ik wens je veel sterkte last je nog iets weten

 

Ik kijk vanuit de 💫 naar je t komt goed

 

Liefs roos

Reputatie 4
Badge +1

Hoi! Ik denk zelf dat je gewicht eigenlijk niet heel erg uit maakt, je innerlijk is belangrijker dan je uiterlijk.

Het belangrijkste is dat je goed ontbijt, luncht en avondeet - want je hebt natuurlijk wel energie nodig - maar dat je ongezonde tussendoortjes vermijd.  En je moet altijd genoeg blijven bewegen.

Waarschijnlijk heb je wel iets aan deze link: 12 tips om op een natuurlijke manier gewicht te verliezen - Gezondheidswinkel (degezondheidswinkel.be)

Er staat voor afslanken, maar het werkt ook om op goed gewicht te blijven.

Onthoud altijd om jezelf te blijven!

Groetjes Anoniemmeid13

Reageer