Skip to main content
Vraag

bang om 13 te worden

• March 2, 2026
  • 5 reacties
  • 122 Bekeken

Ik word dus in 2 maanden 13, maar ik heb wat tips nodig voordat ik 13 wordt want iedereen om me heen zegt dat je depressief kan zijn als je 13 wordt en heel veel mensen op TikTok haten het meer om 13 te zijn dan dat mensen het van houden ik ben gewoon bang dat ik depressief raak ofzo ik zit wel te denken om tiktok nog steeds op me 13'e verwijderd te hebben maar ik weet niet wat ik moet doen ik ben gewoon bang want er gaan heel veel dingen gebeuren op dat leeftijd maar ik ben gewoon bamg dat ik uiteindelijk zelfbesch@diging doe ofzo omdat bijna iedereen dit meemaakt wil ik het ook niet meemaken ik vraag me af of ik dat ooit zal doen tegen mezelf maar ik heb echt tips nodig niet de tips die zeggen dat ik het tegen me ouders moet vertellen want dat lukt niet altijd want me moeder is een gen x ze hebt alles al vergeten hoe haar leven was op haar 13'e misschien bestond tiktok nog geen eens dus het is niet herkenbaar voor haar, ik heb tips horen van mensen die 13+ vooral zijn 

5 reacties

kiki
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 2, 2026

Hoii ​@Selma_001 

Niet naar luisteren hoor; er staat zooo veel onzin op TT ! Ik ben 14; dr verandert niks als je 13 bent ☺ En de meeste meiden doen geen SH; de algoritme zorgt dr voor dat je die tiktoks krijgt !  <3

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • March 2, 2026

Hoi hoi ​@Selma_001 ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat je depressief wordt, als je je goed voelt en school bij houdt komt het goed. Als je je ooit eenzaam voelt kan je een topic schrijven. Als je bang bent dat je slechte dingen gaat doen kan je nu op in een brief schrijven waarom je dat niet wilt en ergens in een la leggen voor als je het toch van plan bent. Als je dingen aan je ouders wilt vertellen maar je durft het niet of je weet niet zo goed hoe. Onthoudt dan: je ouders houden van jou en willen je in elk geval niet (opzettelijk) buitensluiten. Mocht dit nou toch gebeuren probeer ze er dan mee te confronteren en te voeren. Je kan ook naar je mentor, vertrouwenspersoon of aardige docent gaan om er over te praten. 

En… dat je 13 wordt betekent niet dat alles gaat veranderen. Het getal verandert eigenlijk alleen maar de dagen blijven hetzelfde. 

nog een ding wat je misschien gerust stelt. Toen ik naar de middelbare ging was ik altijd bang dat ik zou gaan roken. Ik ben er heel erg tegen. Maar nu drie jaar later (derde klas) rook ik nog steeds niet en denk ik er nog precies hetzelfde over.

hey het komt echt goed hoor en kom naar het forum als je er met ons over wilt praten

liefs kat 😽

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

Hoi!
ik ben nu 13 en er is helemaal niks verandert alleen dat ik nu in de 2e zit
je hoeft je dus niet zorgen te maken zoals de anderen al zeiden.

doei

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • March 6, 2026

hi ​@Selma_001  ik sluit me helemaal aan bij wat de anderen hebben gezegd en alvast gefeliciteerd 💗🥳

liefs vie 

Blauwe Banaan
Forum|alt.badge.img+1

Hey Selma_001!

Ik ben 13 en er veranderd echt niks (behalve dat je van 12 jaar naar 13 jaar gaat)! Ik vind het zelfs tot nu toe het leukste deel van m'n leven, ik zou er vooral van genieten!