Vraag

Bang in het donker

  • 20 October 2022
  • 4 reacties
  • 71 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

hallo. Zoals je aan de titel ziet ben ik bang in het donker. Dat was altijd al zo, maar het is erger geworden sinds ik op een verjaardag van een vriendin een 16+ horrorfilm heb gezien. (Ik ben zelf 14) Terwijl mijn vriendinnen het helemaal niet eng vonden, zat ik te trillen en huilen van angst. Sinds toen durf ik nooit meer in het donker te zijn. Ik durf zelfs in de avond niet naar mijn kamer te lopen vanaf mijn woonkamer. Mijn ouders moeten dan mee. Zij worden er helemaal gek van, net als ik. Kan iemand alsjeblieft vertellen hoe ik van mijn angst afkom, want als het zo winter is is het al om half vijf donker en dan moet ik nog van school naar huis fietsen. alvast bedankt, groetjes!


4 reacties

Reputatie 3
Badge +1

????

 

Heyy Anoniem,

Wat vervelend dat je bang bent in het donker. De grote kans is inderdaad door die film waarschijnlijk. Bedenk wel dat alles wat je in films ziet gespeeld is en niet echt. Bijvoorbeeld als er ineens een monster aan komt rennen dat zal natuurlijk hier niet gebeuren. Het enige wat je kan helpen is in je achterhoofd houden dat alles gespeeld wordt in films en het dat erger maakt voor de rest zal je kunnen vragen of er mensen uit school met je mee kunnen fietsen die dicht bij je in de buurt wonen. 

Succes groetjes mij :)

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Ik heb ook weleens (gehad) dat ik angsten ontwikkel door een film die ik heb gezien. Als het donker is en je moet fietsen of naar boven, zeg dan de hele tijd tegen je zelf: ik hoef niet bang te zijn, ik ben veilig. Ook al geloof je het in eerste instantie niet misschien, er is wel bewezen dat als je iets vaak tegen je zelf zegt, je hersenen het goed opnemen en dat je dan na een tijdje niet meer bang bent en het echt gaat geloven (geloven dat je veilig bent). Als dit niet werkt is het misschien goed om naar een psycholoog te gaan, die kan je dan leren hoe er mee om te gaan. Je mag de volgende keer als je vriendinnen weer een 16+ horror film willen kijken gerust zeggen dat je dat niet fijn vind. Daar hoef je je niet voor te schamen! Het was ook een 16+ film en sommige mensen hebben gewoon dat ze gauw last hebben van angsten ( ik ook) en anderen weer niet, daar kan je helemaal niks aan doen en is echt niet erg!!!

:)

EEM37

Reputatie 3
Badge +1

dank jullie wel. De volgende keer als ik in het donker ben, zal ik hieraan denken. 

Reageer