bang in het donker

  • 15 December 2019
  • 3 reacties
  • 107 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi ik ben 16 en durf niet te slapen.

ik ben bang om te slapen na een horrorfilm die ik(niet helemaal) gekeken heb op school. Ik heb ook gehoord over een uur in de nacht. daardoor ben ik extra bang. ik ben een tijdje bij mijn ouders op kamer gaan slapen, maar ze hebben me teruggestuurd naar mijn eigen kamer. ik durf nog steeds niet te slapen

 

sorry voor de spellingsfouten.

btw die film was voor de zomervakantie

 

( samengevoegd door de Kindertelefoon ivm leesbaarheid )


3 reacties

Beste Girl010,

 

Wat ontzettend vervelend dat je je zo voelt. 

 

Is het misschien zo dat je angst hebt omdat het donker is in je kamer of omdat er licht is waardoor je dingen in je kamer verwacht te zien? Zo ja zou je kunnen proberen om de kamer eens te verlichten/donker te maken.

 

Ook zou je kunnen proberen om aan dingen te denken waarmee je positieve associaties hebt, zoals hobby’s/interesses, vriend(inn)en, dieren of dingen op Youtube die je amuserend vind. Heb je trouwens huisdieren? Misschien kun je vragen aan je ouders of er een huisdier bij je mag slapen zodat je je niet alleen voelt?

 

Ik hoop dat mijn tips kunnen helpen.

 

Groetjes,

Pindakes

Badge

Heya,

Ik weet precies hoe je je voelt. Ik had exact hetzelfde, maar het werd zo erg dat het uitgroeide tot een angststoornis en ik naar een psycholoog moest.

Wat heel erg helpt als je in je bed ligt en je gedachten naar nare dingen afdwalen, is het vervormen van die gedachten. Probeer er iets grappigs van te maken!

Voor mij heeft het ook geholpen om om de nacht met mijn broertje of zusje te slapen. Menselijk contact hielp mij echt.

Daarbij is het een goed idee om in de nacht bijvoorbeeld je deur op een kiertje te laten zodat er nog iets van licht je kamer binnenkomt, of anders hang je een klein lampje of.

Ik hoop dat dit helpt!

Groetjes!

Badge

Ik had een keer slaapfeest van een vriendin dus het licht ging uit ik raakt in paniek

En durfde niet te zeggen dat Ik bang was 

 

Reageer