Vraag

Bang en verdrietig. Wat moet ik doen?

  • 7 September 2022
  • 1 reactie
  • 28 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik voel mij altijd verdrietig en bang. Altijd de hele dag. Bij alles wat ik doe ben ik bang. Bij sport, bij mensen, bij toetsen. Ik ben bang dat ik het niet kan. Ik heb ook paniek. Ik moet veel huilen. Bijna elke dag. Het liefst doe ik helemaal niets. Ik lig het liefst veel in bed. Dan kan ik ook niet iets fout doen.

Ik kan niets. Ik ben stom. Ik ben mislukt. Alles wat ik doe gaat mis. Ze pesten me. Ik heb weinig vrienden. Ik voel mij alleen. Ik heb met mijn ouders en de mentor gepraat, die kunnen niet helpen. 

Ik ben ook dom. School kan ik niet. Ik moest naar vmbo tl/havo. Maar Havo lukte niet. Ik was te dom. Mijn cijfers waren te slecht. 

Ik ben bang dat het nooit meer leuk wordt. Dat ik altijd verdrietig blijf. Ik wil gewoon dat alles stopt. Ik denk dat niets of niemand mij nog kan helpen. Het is nutteloos. Het is hopeloos. Ik wil toch dat iemand helpt. Ik weet niet wat ik moet doen. Kan iemand mij helpen?


1 reactie

Hi lieve @Zonnenbloem ,

Wat vervelend om te lezen dat je je zo slecht voelt! Als ik jouw berichtje lees kan het zo zijn dat je momenteel in een dipje zit, misschien heb je wel last van faalangst of een angststoornis. Wat wel duidelijk is, is dat het momenteel allemaal even tegenzit bij jou en dat doet me zeer om te lezen. 

Ik kan begrijpen dat je denkt of dat het voelt alsof niemand jou kan helpen en niemand jouw begrijpt en ter geruststelling.. Daar ben je niet de enige in. Toch is dit wel mogelijk :), ook voor jou! 

Wanneer het als een fijn moment voelt, kun je misschien een poging doen om met een docent, familielid, psycholoog, De Kindertelefoon, Chat met Fier, vertrouwenspersoon of een vriendinnetje te praten over hoe je je momenteel voelt en wat er allemaal speelt in jouw leven. Het is echt belangrijk hierover te praten, ook voor jouw welzijn.

Wat misschien ook een mogelijkheid is, is om naar de huisarts te stappen. Daar met iemand te praten en eventueel getest te laten worden als jij en jouw ouders hier oké mee zijn en als je denkt dat dit nodig is.

Uiteraard ben ik er ook voor je! Ik mag dan wel een vreemdeling op het internet zijn, maar ook ik wil graag naar je luisteren en je alle liefde en steun geven die je nodig hebt <3 Zorg goed voor jezelf, ik hoop dat je uit deze lastige situatie komt!

Liefs, Junia

Reageer