Bang en onzeker

  • 21 February 2020
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy, de laatste tijd ben ik heel erg onzeker.  Ik vind mezelf lelijk en ik ben bang dat niemand mij aardig vind.  Ik ben bang dat mensen bij onaardig of irritant vinden. Mijn vrienden doen ook steeds dingen zonder mij en daardoor krijg ik nog meer het gevoel dat ze mij niet aardig vinden. Ik voel me ook steeds schuldig over allerlei dingen. Ik heb vroeger bijvoorbeeld rare foto’s / filmpjes gemaakt. Die zijn nu natuurlijk allang verwijderd maar toch voelt het niet fijn dat ik die ooit gemaakt heb. Daarbij heb ik het gevoel alsof echt alles fout gaat. 

Ik hoop dat jullie dit herkennen en ik er over kan praten. Misschien hebben jullie ook wel tips tegen onzekerheid. 


2 reacties

Hey Naira193

 

Wat vervelend voor je dat je zo onzeker bent. Niet prettig moet dat zijn. 

 

Het zou kunnen helpen om op zoek te gaan naar kanten van jezelf die je positief vindt. Die dingen kan je opschrijven. Zo zou het bijvoorbeeld kunnen dat je niet tevreden bent over je neus, terwijl je prachtige ogen hebt. De onzekerheid over je neus ontneemt hierbij de appreciatie voor je ogen. Door op te schrijven wat je mooi vindt aan jezelf, zal je die dingen beter weten appreciëren. 

 

Uiteraard kan het geen kwaad om ook qua innerlijk, dat ten slotte het belangrijkst is, positieve zaken te noteren. Ben je een gevoelig iemand? Gevoelige mensen kunnen erg sensitief zijn als het gaat om sfeer of andermans gevoelens. Dat kan beide kanten op; zowel prettig als onaangenaam. Echter zal je door gevoelig te zijn aan pijn, ook gevoeliger zijn aan prettige dingen. 

 

Iedereen doet dingen waar die spijt van krijgt. In jouw geval zijn dat misschien de filmpjes. Denk er gerust aan dat jij momenteel een ander persoon bent dan degene die in het verleden die filmpjes maakte. 

 

Denk je dat je je onzekerheden met iemand zou durven delen? Met een familielid bijvoorbeeld, of met een vriend(in)? Eens praten, al is het maar anoniem met de Kindertelefoon, lucht vast op. 

 

Gr. Kenshin

Hoi Kenshin, heel erg bedankt voor de tip! Ik ga eens positieve dingen over mezelf opschrijven! :heart:

Reageer