Vraag

bang door mentale gezondheid

  • 6 March 2022
  • 7 reacties
  • 98 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi. 
Ik weet haast zeker dat alle jongeren met mentale problemen nooit beseffen dat het niet klopt dat ze op zo’n jonge leeftijd door hun leven moeten vechten, als je het hebt over eet stoornissen, zelfverwonding, suïcidale gedachten etc.

En ik realiseer me dat ook niet vaak, maar ik heb er wel eens bij stil gestaan. Ik ben nu 15 en toen ik 13 was, was ik vreselijk suïcidaal. Ik dacht uiteindelijk “ik ben hier toch veel te jong voor? Hoe moet een kind hier mee omgaan?” Ik werd erdoor getraumatiseerd en daardoor heb ik ook iets opgelopen: leeftijdsregressie. Ik heb daar geen controle over.

Het houd in dat ik meestal mentaal 11 ben, en me zo gedraag, en soms voel ik me zelfs voor een bepaalde tijd (1 uur tot mogelijk een hele dag lang) 8 jaar oud. Op dat moment voel en gedraag ik me dus die leeftijd. Ik krijg verzorging van vrienden wanneer ik mentaal 8 ben, en ik doe dan vaak dingen wat kinderen op die leeftijd doen; filmpjes of tv kijken, spelen en kleuren. Ik merk ook dat ik dan sneller moe word (vaak als ik dan slaap, word ik weer wakker met het gevoel terug dat ik gewoon 15 ben). Het is gelukkig wel een positieve trauma reactie want als ik me 11 voel, voel ik me onschuldiger, en als ik me zelfs 8 voel zijn mijn problemen en slechte emoties totaal geblokkeerd, ik denk er dan gewoon mogelijk even niet aan, alsof ze er nooit zijn geweest. Daarom zijn er ook mensen die dit bewust proberen (die hebben er dus wel controle over en kiezen er voor) om bijvoorbeeld gewoon te ontstressen.

Maarja ik bedoel dus maar, net besefte ik me weer hoe slecht het ging en dat het gewoon niet zo hoort te zijn dat een kind het zo moeilijk heeft, er zou nooit een kindertelefoon nodig moeten zijn, toch? Ik moest meteen huilen toen ik hieraan dacht.

Mijn vraag is dus, hebben jullie dit ook?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Ja ik heb ook dat ik denk van deze zorgen moeten kinderen niet dragen en ja soms gedraag ik me wat jonger vooral als ik heel Hieper ben.  En wat is regressie?

Reputatie 7
Badge +7

@wilhelmavemela 
regressie betekend letterlijk “verminderen” of “achter uit gaan” en als je leeftijd ervoor zet zegt de naam het al; in principe gaat je leeftijd als het ware “achteruit” doordat je je jonger voelt en gedraagd

Reputatie 7
Badge +19

Oké ik snap het

Hoi ik denk dat je gelijk hebt. Voor sommigen is het ook wel heel veel dat er op ze af komt en wat je allemaal moet in je dagelijkse leven en dat kan gewoon te veel zijn. Als bescherming voor jezelf ga je dan in een soort verdediging denk ik. Maar ik ken je gevoel niet helemaal :) want dat is iets heel persoonlijks denk ik.  En goed om het een s te lezen zo leer ik ook weer bij :)  n wat iig fijn is, dat je vrienden je dan steunen, dat is al een hele plus . Je soms jonger voelen dan je bent heb ik zelf heeel soms bijv. als iemand me op een bepaalde manier behandeld alsof je een stuk jonger bent ik maak dat in de winkel af en toe mee. Mensen schalen dan af om zich begrijpelijk te maken alsof je bepaalde woorde niet begrijpt. Maar bij jou gaat dat dus nog een stukje verder begrijp ik. Goed dat je het deelt ! Dankjewel.

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 7
Badge +7

@Ellen ik krijg het ook vaak in de winkel

Ja ik snap het en je voelt je dan zelf ook echt jonger toch ?  Ook in je gedachten.  Alsof je wat kwijt bent tijdelijk.

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 7
Badge +7

Ja ik snap het en je voelt je dan zelf ook echt jonger toch ?  Ook in je gedachten.  Alsof je wat kwijt bent tijdelijk.

Lieve groetjes Ellen -xxx-

ja precies dat

Reageer