bang dat ik mijn moeder kwijt raak

  • 23 June 2014
  • 4 reacties
  • 386 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi 
Mijn moeder is heel erg ziek en ik ben bang dat ik haar kwijtraak of dat ze helemaal dement wordt.
Ze heeft namelijk een menognoom in haar hoofd en dat is een goedaardige kanker.
Het is al de tweede keer dat ze er aan geopereerd is en de eerste keer zat het in haar schedel.
Ze hebben toen dat stuk schedel weg gehaald en toen heeft ze een titanium plaat in dr hoofd gekregen.
Ze heeft het nu nog een keer gehad en ze is er weer aan geopereerd maar dit keer was het groter en zat het ook in haar hersenen.
Ze is voor de eerste keer 33 keer bestraald en daar waren nu nog steeds beschadigingen van te zien. Ze moet nu weer 33 keer bestraald worden want ze konden niet alles weghalen bij de 2e operatie. Nu heb ik te horen gekregen dat als deze 33 bestralingen niet werken ze niet meer geopereerd kan worden of bestraald kan worden. Dat betekent dus dat ik misschien een moeder krijg die helemaal dement is en me niet meer herkent of dat mn moeder langzaam dood gaat aan die ziekte.
Ik ben heeeeeeeeeel erg verdrietig hierover want ik ben nog maar 14 en hoe zielsveel van mijn moeder. Ik weet niet echt hoe ik hiermee het beste om kan gaan dus misschien hoop ik wat advies van jullie te krijgen.
Grt. Jomi55

4 reacties

het is erg rot voor jou, en het is en blijft moeilijk maar het helpt om er zoveel mogelijk open erover te praten, over hoe jij je voelt over die ziekte en je moeder.
verder is het sterk zijn, nu je moeder nog bij je is kanje samen met haar zijn en leuke tijden hebben ook al is het heel erg moeilijk.
Probeer te denken aan de tijden die je nog wel hebt, jij en je moeder zullen dat vast erg fijn vinden. daarbij zul je geen spijt krijgen als je dat niet doet. desnoods kan je altijd hulp inschrakelen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Gr,
Joris
heey
ik  ken ook iemand die zijn ouders op 9 jarige leeftijd is verlooren die had toen vo veel verdried dat hij iegelijk ook dood wilde  maar door vrienden famielie en zijn zusje (van 0.5)  heeft hij dit gelukig niet gedaan daar ben ik echt heel erg bij mee.
dus  ik hoop dat de schade meevalt maar bijf alsjeblieft geloofen en hopen en ga ook aflieding zoeken dat je niet allen daar mee bezig bent en zeg ook tegen bv vrienden dat je het er niet altijd ( ps ik weet niet hoe het in jou geval is ) over wildt heben want miss kunen juist je vrienden wel heel erg je hier mee helpen en zoek alvast iemand waarmee je heel goed ( net als een moeder) mee kunt praten.

ik hoop het beste voor je en veel sterkte xx 

vragen mag altijd..
Heyy,

Wat heftig voor je..
Heb je iemand waarover je hiermee kan praten?
Misschien je vader, of opa of oma?
Mij kan je ook altijd vragen stellen.. Ik had ook een tijd dat ik mijn vader misschien kwijt zou raken.
Maar denk niet te negatief, kijk naar de positiefe dingen van jou en jouw moeder.
En weet natuurlijk dat ze van je houd.

Gr Tessa
Badge

or

Reageer