Bang dat ik mezelf ga snijden

  • 2 February 2021
  • 11 reacties
  • 172 Bekeken

Badge

Hoi ik ben Sanne en ik heb me zelf bijna gesneden ik ben dood op en ik ben bang dat ik het echt ga doen 


11 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Sanne,

ik snap dat je bang bent dat je het echt gaat doen. Ik heb even een vraagje, wat is de reden dat je jezelf bijna had gesneden? Wilde je jezelf straffen? Of was je boos om iets? Of was je gewoon bijna uitgeschoten met een mes?

Ik heb verder geen ervaring met snijden, maar als je het doet omdat je jezelf uit wilt leven over iets (woede, verdriet, pijn, ietsanders) is dit niet de juiste optie. Dat is het sowieso niet. Probeer dat in je hoofd te prenten, verder zou ik je aanraden om messen uit je buurt te houden (smeer je boterham maar met een lepel (nee sorry, grapje)).  En probeer een andere manier te zoeken om datgene wat je dwarszit en je er toe aanzetten jezelf te proberen te snijden te uiten. Zoals ik al vaker tegen mensen zeg kan je bijvoorbeeld heel hard in een kussen stompen. Maar misschien lucht het jou wel op om muziek te luisteren en hard mee te zingen.

Zo zijn er nog meer manieren, maar jezelf pijn doen is geen optie!

Hopelijk lukt het je, je ervan te weerhouden. Ik denk het wel hoor. En als het niet lukt moet je proberen er met iemand over te praten. Dat helpt ook. Al helemaal als het iemand is wie je vertrouwd.

 

Groetjes,

Paardebloem

Badge

Er was een heftige ruzie  en was boos verdrietig en boos op me zelf

Dankjewel

 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Sanne,