Vraag

Bang dat de scholen gaan sluiten...

  • 13 October 2020
  • 1 reactie
  • 75 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal…

Zoals iedereen weet zijn er de laatste tijd weer ontzettend veel corona besmettingen. Er worden nu al meer maatregelen genomen. Ik ben alleen zo bang dat de scholen weer dicht gaan… :( Ik zit nu in 5vwo, dus voor mij een belangrijk jaar, veel pta’s etc. Ik heb alleen door mijn depressieve gevoelens zo’n lage motivatie, concentratie, geheugen etc. Al helemaal thuis doe ik gewoon echt niks aan school. Ik kan max. een halfuurtje leren, daarna ben ik mn motivatie en concentratie alweer kwijt. Ik heb het geluk dat ik dingen snel begrijp, dus wel snel een voldoende haal met niks doen, maar dit jaar is het toch allemaal een tandje lastiger. 

 

Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is dat ik zo bang ben dat school dichtgaat, omdat ik me thuis gewoon niet kan focussen. Ik ben ook niet op mijn plek in mijn eigen huis, ik voel me gewoon kut thuis. Op school zie ik vrienden en ben ik gewoon even weg van huis. Er is afleiding en het is vaak wel gezellig. En ja, op school is mijn motivatie ook laag, maar in de lessen pik ik toch altijd wel veel meer op dan thuis, waar ik op de toets profijt van heb. Ik ben gewoon zo bang dat de scholen dichtgaan. Ik weet gewoon niet of ik het dan allemaal wel ga halen. Ik heb vorige winter een zware depressie gehad en ik ben bang dat ik een terugval ga krijgen als school dichtgaat…

 

Iemand hetzelfde…? Help...🥺

 

Liefs ❤️


1 reactie

Reputatie 1
Badge +1

Hoi hoi, 

Ik heb hetzelfde probleem dus ik begrijp je wel haha (zit alleen in 3 havo). Rutte zei dat de middelbare scholen niet meer dicht gaan en dat hij er alles aan gaat doen dat dat ook niet gaat gebeuren, zelfs als we in lockdown gaan. Dus ik zou er niet te veel over stressen, want daar heb je nu eigenlijk niks aan. Dan raak je onbewust nog meer je concentratie/motivatie kwijt omdat al je energie dan naar dat gaat en niet naar school etc. 
 

Dus gewoon proberen te focussen op school en niet te veel daarmee bezig zijn (ook al is dat best moeilijk I know) en je met leuke dingen bezig houden!

Reageer