Vraag

bang altijd bang

  • 11 September 2021
  • 4 reacties
  • 72 Bekeken

Badge

Hallo, ik heb al 3/4 jaar een angststoornis en ik weet echt niet meer wat ik er mee moet doen het wordt steeds erger en doet gewoon pijn en ik heb ook echt angst voor alles het is wel een phobie voor veel dingen ik heb altijd angstig gevoel gehad maar ik heb een naar iets mee gemaakt dat het heeft getriggerd. Mijn gedachten is vooral dit jaar ontzettend erg gewoorden ik kan niks als normaal zien en vaak krijg ik erge gedachtes over andere terwijl ik dat niet wilt en ik was ook 3 en een half jaar niet naar school geweest en ik had ook geen vrienden maar mijn angst woord erger en erger ik denk soms om er helemaal een eind aan te maken op een niet zo goeden manier. Ik haat het om voor alles en iedereen bang te zijn vroeger had ik dit helemaal niet maar ineens wel ik heb ook gevraagd voor meer therapie maar nee ik moet wachten en ik krijg het waarschijnlijk weer niet. Ik weet niet wat ik moet doen de gedachtes zijn ontzettend naar en het voelt alsoff niks meer helpt..

 


4 reacties

Heb je het al met je huisarts hier over gehad? En aan wie had je gevraagd of je therapie mocht? 

Badge

Heb je het al met je huisarts hier over gehad? En aan wie had je gevraagd of je therapie mocht? 

Ik heb het meerdere keren met de huisarts besproken en ik heb ook emdr gehad en ik heb gevraagd aan mijn school en andere mensen die mij willen helpen

Hee miss no name,

Wat vervelend dat je wat mee gemaakt hebt dat het je angststoornis triggerd. Angststoornis is echt iets lastigs om er vanaf te komen (voor een groot gedeelte). De gedachten die je hebt zijn ontzettend naar voor jezelf. Was de reden dat je niet meer naar school ging door je angststoornis? 

Voor therapie zou ik als ik jou was kijken naar een andere huisarts, waar je je prettig bij voelt. De therapie die ik het meest gehoord heb die effectief werkt tegen een angststoornis is cognitieve gedragstherapie.  En hebben ze bij jou op school een speciale afdeling voor mentale gezondheid, daar kun je dan ook misschien nog heen.

Als je nog wat kwijt wilt mag je dat laten weten. Ook als je wat kwijt wilt over andere onderwerpen.

Ik wens je heel veel succes, je bent het waard!

Badge

-onnodige quote verwijderd-

Ja de angststoornis was een grote rede dat ik niet meer naar school durfde, op mijn school hebben ze wel wat dingen voor mentale gezondhijd maar dan moet ik wel effe kijken of ze bij mij ook kunnen helpen heel erg bedankt:))

Reageer