Skip to main content

Hoi iedereen ik ben nieuw hier en ik ben in de nacht soms super bang in het donker en als ik dan een nachtmerire heb dan lig ik eerst echt een half uur doodstil totdat ik pas durf om keikeikeihard naar mijn ouders hun kamer te rennen ik ben altijd bang omdat ik dan denk dat er spoken op de zolder zijn of dat er straks een oorlog komt beginnen voor ons land😶en soms voel ik me dan klein en soms hebben mensen op school het er dan over van '’ja je zou echt een loser  zijn als je bang bent in het donker'’ 

groetjes: Taylor swift fan

Hoi @Taylor swift fan 

Ik weet niet hoe het is om een nachtmerrie / droom te hebben, maar mischien kan je een lampje of zo aan zetten zodat je je kamer nog wel een beetje kan zien of misschien kan je gaan slapen met een knuffel. 

Ik hoop dat je er snel van af komt, gr  @SadLightbulb 

Hoi hoi, 

ik herken het, ik was vroeger ook bang in het donker en had vaak nachtmerries. Mijn tip is om, als je wakker word na een nachtmerrie, meteen je lamp aan te doen. Zo kunnen de eventuele “monsters” je niet bespringen uit het donker. Ook helpt het om jezelf af te leiden. Daarvoor heb ik 2 tips:

1. Ga een boek/tijdschrift lezen dat niet eng is. Op deze manier word je afgeleid.
  2. Als je in het licht weer kalm bent, probeer dan weer te gaan liggen. Ik had vroeger slaapproblemen, en ik lag iedere dag pas om 3:30 te slapen omdat het gewoon niet lukte. Dan raakte ik helemaal in paniek. Ik heb toen een tip gekregen van een arts, om je te kalmeren en weer in slaap te vallen. Het klinkt heel stom, maar het werkt wel: deuren tellen. Loop je dag na, zo gedetailleerd mogelijk. Tel ondertussen hoe vaak je vandaag door een deur bent gelopen. En ja, ik weet het, het is saai. Maar het hielp mij echt EXTREEM goed en ik doe het nog steeds als ik niet kan slapen. 

Nog even iets wat je absoluut NIET moet doen; je telefoon pakken. Er komt een soort licht vanaf dat je wakker maakt. Daarna word het dus nog veel moeilijker om weer rustig in slaap te vallen. 
Ik hoop dat je iets hebt gehad aan mijn tips, en ik hoop dat je snel geen last meer hebt van deze heftige nachtmerries! 
Xxx,

S💋

Een nachtlampje is misschien handig voor jou

Reageer