Skip to main content
Vraag

bang

• November 27, 2025
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb veel ruzie thuis. Het gaat niet goed op school. Mijn cijfers zijn slecht. Ik wordt gepest. Ik probeer het om alles zo goed mogelijk te doen naar niemand ziet het. Zelfs mijn moeder niet. Ze wil me naar een havo school sturen. Ik zit nu op gymnasium. De school waar ik nu zit ken ik als sinds groep 5 (ik zat er op de basisschool). Ik heb autisme en ik hou niet van veranderingen. Ik huil elke avond. Stil en alleen zodat niemand denkt dat ik raar ben. Ik heb geprobeerd contact te zoeken met iemand die ik vetrouw maar die antwoordt niet op mijn berichtje. Hij heeft het wel gelezen. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Mijn moeder wil mijn telefoon afpakken maar ze heeft ooit gezegd dat ze dat nooit zou doen omdat dat mijn veilige plek is. Het enige wat mij nu nog veiligheid geeft is de musical: Dear Evan Hansen en een show uit Disneyland Paris: Disney Music Hits Concert. De performers van die show in Disney zijn de enige die mij nu veiligheid geven. Ik hoop dat iemand mij kan en wil helpen.

3 reacties

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 27, 2025

Aww neee… ik ken je gevoelens. Misschien moet je je moeder alles vertellen dat het zo slecht gaat. Of vertel het een van je mentoren. Alles beter dan het alleen doen.

Hfyyy x

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • November 28, 2025

Dit is kut en ik weet ook niet echt wat ik je kan zeggen, of wat zou kunnen helpen op dit moment. Maar please keep going<3 het gaat ooit beter worden ik weet het zeker.  Ik weet dat veel mensen verbinding zoeken op dingen zoals dcc, misschien kan je daar een keer naartoe en dan cosplayen? misschien is dit niks voor jou maar het heeft veel van mijn kenissen / vrienden geholpen. Probeer ook gewoon een beetje dingen te romantiseren. Muziek op, creatief zijn, ik snap dat dit moeilijk is maar keep going. Zorg gewoon dat je je lekker verstopt in je eigen wereldje. Veel geluk. Er zijn mensen die om je (zouden) geven
XOXO - J

sanne
Forum|alt.badge.img+1
  • November 30, 2025

heyy ik snap het echt heel erg, om heel eerlijk te zijn er is niet heel veel wat k voor je kan doen helaas, maar wat ik zelf toch wel zou doen is toch wel naar havo gaan, ik weet dat het echt heel eng is maar op langetermijn is het waarscheinlijk wel beter, vooral als je echt heel veel stress hebt van het leren (gymnasium is ook wel echt pittig hoor, ik spreek uit eigen ervaring), of als je dat niet wil, wat ik ook wel snap is proberen om misschien online vreinden te maken, kijk of je misschien een leuke discord server kan vinden ofzo ( met discord wel uitkijken daar zitten soms ook creeps tussen) en probeer misschien wat vrienden te maken, online over dingen praten gaat soms ook wat makkelijker.

maar hoe dan ook ik hoop dat dit je een beetje helpt, je bent niet alleen en het komt goed <3