Vraag

automutilatie , hechtingen laf gedrag?

  • 25 December 2018
  • 7 reacties
  • 536 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

ik snij mezelf al een lange periode en laatst heb ik mezelf weer gesneden. ik ben uiteindelijk naar de dokter gegaan om hechtingen te halen. later op school is er iets van gezegd, ze vonden het laf gedrag om eerst jezelf open te snijden en daarna het dicht te laten maken. ik heb mezelf gesneden om de pijn te voelen, met extra hechtingen in mijn arm doet het niet opeens minder pijn...

vinden jullie dit ook laf gedrag?


groetjes Daantje26

7 reacties

Verslavend, zelfdestructief gedrag is noch laf, noch dapper.
Het is een probleem dat een oplossing verdient, niet zulke vervelende opmerkingen.
Het is juist goed dat je actie ondernomen hebt om je wonden te laten verzorgen.

Ben je al bezig met het aanpakken van het snijden?
Hey,

Natuurlijk is dat niet laf, het is heel erg goed dat je iets tegen je wondjes hebt gedaan! Als iets gewoon beter is voor je lichaam moet je dat ook gewoon doen. En niet luisteren naar anderen.

Snijden is erg verslavend, ik zou je alle scherpe spullen even wegleggen voor nu. Als de anderen weer gaan zeggen dat het laf is moet je gewoon naar de mentor toe gaan. Die kan het probleem oplossen. Het is niet jouw fout wat zij zeggen. Ik hoop dat het snel beter gaat met je👊

Gr. Leeemàc
Hey! Wat Eem vervelende invaliderende mensen zijn dat op school!
ik vind het juist heel erg dapper en verstandig om je wonden te laten hechten. Als je dat niet doet krijg je er later echt last van en je durft jezelf op te rapen en hulp te zoeken, dat vind ik alles behalve laf!
Zelfbeschadiging heb je nodig om te (over)leven en dat is nu eenmaal niet anders, maar je zorgt wel goed voor jezelf door hulp te zoeken als dat nodig is. Ookal is het heel ongemakkelijk. Trek je maar niks aan van die mensen op school en zorg goed voor jezelf! Thing will get better, just don’t give up ❤️
Verslavend, zelfdestructief gedrag is noch laf, noch dapper.
Het is een probleem dat een oplossing verdient, niet zulke vervelende opmerkingen.
Het is juist goed dat je actie ondernomen hebt om je wonden te laten verzorgen.

Ben je al bezig met het aanpakken van het snijden?


Ik heb al bijna twee jaar hulp voor mijn depressie en aautomutilatie “verslaving”. Eigenlijk is het snijden nog het enige probleem, heel af en toe heb ik een slechte dag en dan snijd ik mezelf. Het is al afgenomen dus.

Bedankt voor jouw reactie!
Hey! Wat Eem vervelende invaliderende mensen zijn dat op school!
ik vind het juist heel erg dapper en verstandig om je wonden te laten hechten. Als je dat niet doet krijg je er later echt last van en je durft jezelf op te rapen en hulp te zoeken, dat vind ik alles behalve laf!
Zelfbeschadiging heb je nodig om te (over)leven en dat is nu eenmaal niet anders, maar je zorgt wel goed voor jezelf door hulp te zoeken als dat nodig is. Ookal is het heel ongemakkelijk. Trek je maar niks aan van die mensen op school en zorg goed voor jezelf! Thing will get better, just don’t give up ❤️


Bedankt voor je reactie ❤️
Hey,

Natuurlijk is dat niet laf, het is heel erg goed dat je iets tegen je wondjes hebt gedaan! Als iets gewoon beter is voor je lichaam moet je dat ook gewoon doen. En niet luisteren naar anderen.

Snijden is erg verslavend, ik zou je alle scherpe spullen even wegleggen voor nu. Als de anderen weer gaan zeggen dat het laf is moet je gewoon naar de mentor toe gaan. Die kan het probleem oplossen. Het is niet jouw fout wat zij zeggen. Ik hoop dat het snel beter gaat met je👊

Gr. Leeemàc

Dankjewel voor je reactie! Super lief 🙂
Hoi,

Ik vind hechtingen halen alles behalve laf. Ik snijd mezelf altijd in het geheim. Er waren een paar momenten waarop het misschien betet was geweest het te laten controleren door een arts, wat ik niet heb gedaan. Dat durfde ik namelijk niet. Jij durfde dat wel, dus dat vind ik alles behalve laf.

Persoonlijk vind ik dat de wondverzorging bij de automutilatie hoort. De opmerkingen die zijj gemaakt, zijn naast ongepast, onbegripvol en gemeen, ook niet echt logisch volgens mijn logica 👀

Als je snijdt, blijf dan alsjeblieft die hechtingen halen! Ik vind het knap dat je al zo hebt geminderd in het snijden en dat het nu beter met je gaat door alle hulp die je hebt geaccepteerd. Blijf zo doorgaan :)

Gr. Pin

Reageer