Skip to main content

Heyhey, ik heb heeeel dringend tips nodig. Ik ga dus zwemmen straks, maar ik heb nogal last van automutilatie. Ik heb nu dus nog wondjes van vorige week. Er zitten korstjes op en het is aan de zijkant van mn pols. Ik heb er alleen last van gehad tijden sport op school, maar nu ga ik zwemmen en heb ik echt problemen... plsss send help. Ps: mijn ouders weten dat ik het doe, maar niet dat ik het deze week ook heb gedaan. Mn begeleider enzo weet het, dus no worries daarover xxx

Liefs, een meisje die nu echt tips nodig heeft.

Hey,

Als ze het weten van die automutilatie is dat heel dapper van jou dat je het hebt verteld.

Vind je het spannend om te gaan zwemmen omdat je begeleider niet weet dat je vorige week hebt gesneden?

Als dat is dan snap ik dat heel goed heb het zelf ook meegemaakt.

Ik zou het gewoon zeggen tegen je begeleider dat je het hebt gedaan. En als je dat niet wilt of durft zou ik gewoon gaan zwemmen en je er niets van aantrekken wat ze er van denken of zeggen.

Ik weet dat je sterk bent. Je kan dit wel aan. 

Als je nog vragen hebt of je wil nog wat kwijt laat het dan maar weten. Ik ben er voor je.

Veel succes met zwemmen, en pas goed op jezelf.

Groetjes Jelke

Hey Jelke! 

Dankjewel voor je reactie! Mijn begeleider is mijn leerlingbegelder op school, dus die heeft met het zwemmen niet echt veel te maken. Hij weet er trouwens wel van xx. Bij mijn zwemclub weten ze van niks, dus dat is een beetje moeilijk. Ik denk dat ik het ga proberen met een pleister, maar ik weet niet of het gaat lukken xx

Dankjewel voor je super lieve woorden! Hopelijk gaat het met jou ook goed!🤍

Hey,

Als ze het weten van die automutilatie is dat heel dapper van jou dat je het hebt verteld.

Vind je het spannend om te gaan zwemmen omdat je begeleider niet weet dat je vorige week hebt gesneden?

Als dat is dan snap ik dat heel goed heb het zelf ook meegemaakt.

Ik zou het gewoon zeggen tegen je begeleider dat je het hebt gedaan. En als je dat niet wilt of durft zou ik gewoon gaan zwemmen en je er niets van aantrekken wat ze er van denken of zeggen.

Ik weet dat je sterk bent. Je kan dit wel aan. 

Als je nog vragen hebt of je wil nog wat kwijt laat het dan maar weten. Ik ben er voor je.

Veel succes met zwemmen, en pas goed op jezelf.

Groetjes Jelke

Hey Jelke!

Dankjewel voor je reactie! Mijn begeleider is mijn leerlingbegelder op school, dus die heeft met het zwemmen niet echt veel te maken. Hij weet er trouwens wel van xx. Bij mijn zwemclub weten ze van niks, dus dat is een beetje moeilijk. Ik denk dat ik het ga proberen met een pleister, maar ik weet niet of het gaat lukken xx

Dankjewel voor je super lieve woorden! Hopelijk gaat het met jou ook goed!🤍

Hee!

Als eerste, wat goed dat je ouders en begeleiders al weten van het snijden. Het zal vast fijn zijn dat je weet dat zij ervan af weten en je er niet alleen voor staat!  

Misschien is het een idee om een waterproof pleister op je pols te doen? (Ligt er natuurlijk ook aan hoe groot de plek is waar je jezelf hebt beschadigd) Ik kan op dit moment geen andere oplossing bedenken maar ik denk dat het wel moet lukken met een waterproof pleister. 

Als dit nou toch niet lukt, kun je het ook zo laten en gewoon gaan zwemmen. Waarschijnlijk letten mensen niet eens zo zeer op je pols. Ik snap en ken het gevoel dat je nu bang bent dat mensen het allemaal gaan zien maar misschien valt het anderen niet eens zo zeer op, omdat het tijdens het zwemmen is. Iedereen is dan daar mee bezig en je bent natuurlijk veel onderwater. En als ze het toch zien, kun je altijd een smoesje verzinnen en snel naar een ander onderwerp wisselen.  

Ik ken jou persoonlijk niet dus ik weet niet of dit zwemmen eenmalig is of dat je vaker gaat (omdat je spreekt over de zwemclub). Ik wil je absoluut niet pushen maar als je idd vaker gaat, is het misschien  een idee om het ook bij de zwemclub aan te geven aan iemand. Zo hoef je niet elke keer je wondjes te verbergen of er stiekem over te doen. Ik weet dat het moeilijk is om te vertellen, dus je moet dit ook alleen doen als/wanneer JIJ dit wil en als/wanneer JIJ er klaar voor bent.  JIJ bent daarin de baas. 

Heel veel sterkte, ik heb er vertrouwen in dat t goed komt! Pas goed op jezelf. 

Ohh dankjewel!! Super lief van je🤍 ik ben net terug en ik heb het dus met een pleister gedaan. Die is er wel vanaf gevallen, maar ik heb het kunnen verbergen met wat smoesjes. Nu heb ik wel weer even het probleem dat ik morgen weegmoment heb (aangezien ik ook struggle met een eetstoornis..). Mama weet niet dat ik het nu ook weer heb gedaan...

Heey,

Dat lijkt me lastig voor morgen! Ik snap dat je het liever niet wilt vertellen, maar misschien is het het beste om het wel te doen. Ik denk dat je moeder het fijner vind als je het zelf vertelt dan als ze het morgen zelf gaat zien. Dan kan zij jou meer vertrouwen, omdat ze weet dat je eerlijk bent.

Ik snap dat het heel moeilijk is, maar ik denk dat het niet perse iets is waarvoor je je hoeft te schamen. Zelf beschadiging is een vorm van omgaan met je pijn en emoties, omdat je op dat moment niet weet hoe je ermee om moet gaan of omdat het je een kik geeft. Ik vind het dus niet iets heel geks of iets dat je raar zou maken.

Daarom zou ik er echt over praten met mensen, zodat je niet steeds allemaal smoesjes hoeft te verzinnen en mensen kunnen er dan rekening mee houden en accepteren zoals je bent!

Het komt echt weer goed, dat weet ik zeker! Je kan het! Heel veel sterkte gewenst!

Xx Simply Me

Dankjewel voor je reactie! 

Ik heb tot nu toe het iedere week kunnen zeggen als ik het had gedaan. Na het zwemmen is het natuurlijk wel vervaagd. Ik ben benieuwd of het nog wel opvalt morgen. Als het opvalt dan zeg ik het xxx 

Oke, goed dat je dat met jezelf hebt afgesproken!

Sterkte ermee xx

Simply Me

Heel veel succes morgen! @Iemand126 

Super goed en knap van je dat je die afspraak met jezelf hebt gemaakt om het te vertellen als het nog zichtbaar is. 
En misschien is het inderdaad al vervaagd en valt het niet zo veel op morgen. Ik wens je in ieder geval heel veel succes morgen zowel met het weeg moment als het (misschien) vertellen tegen je moeder.

Je kunt dit, komt helemaal goed! 

Hoi iemand126

Het is heel dapper dat je ouders het weten.

Cool dat je je ouder het hebt vertelt, maar waar ben je dan precies bang voor?

Reageer