Vraag

autistisch?

  • 27 December 2020
  • 6 reacties
  • 157 Bekeken

Badge

hey, 

ik ben nieuw hier dus ik zal me even voorstellen, ik ben een meisje ben 15 jaar en nou ja verder niks interessants eigenlijk lol

maar ik vraag me dus af of ik autistisch ben of niet, en dan bedoel ik niet zwaar autistisch. ik heb me altijd anders gevoeld dan anderen, ik hoorde nergens bij (nu nog steeds) ik ben/was helemaal in mijn eigen wereldje. ik dacht dat het normaal was maar ik begin gwn te denken dat dat niet normaal is. 

naarmate ik ouder word voelt het alsof het erger word, meer in mijn fantasie enzo. ik weet niet wat ik moet doen. ik wil niet self diagnose. maar ik durf ook niet om hulp te vragen.

hoe kan ik dit het best tegen mijn ouders zeggen? hoe kan ik hulp zoeken want ik weet gwn dat dit niet zo verder kan, ik kan niet uitleggen hoe ik me voel

ik wil weten wat er mis met mij is, miss stel ik me gwn aan en is er niks aan de hand...

 


6 reacties

Om erachter te komen wat er met je is zal je toch echt professionele hulp moeten zoeken. Meestal klinkt dat alsof je ergens vanaf moet komen, maar in dit geval bedoel ik het vooral voor een diagnose. Psychologen en andere mentale/geestelijke medici weten veel meer dan dat wij kunnen googlen, anders dan bij de huisarts. Opzich is het wel handig eerst naar de huisarts te gaan, met een doorverwijzing van de huisarts gaat alles nou eenmaal wat makkelijker. Je kan hier gewoon heel open over zijn tegen je ouders door te zeggen dat je gewoon jezelf beter wilt begrijpen en dat het dus niets ernstigs is.

Als ik je ook een stukje op weg mag helpen: je kan autistische neigingen hebben zonder dat je echt autistisch bent, je kan hooggevoelig (ofwel HSP) zijn, of het is misschien zelfs wel puur onderdeel van je persoonlijkheid. 

Zeg het tegen je ouders. Als je dat niet durft kun je het ook op een briefje schrijven en die op de keukentafel leggen.

Het zou kunnen dat je autisme hebt, maar dat is niet erg.

Autisme is ook gewoon normaal. Het is wel fijn dat je weet wat je hebt, want dan begrijpen mensen je beter. En jij weet dan wat er met jezelf aan de hand is.

Maar praat hier met je ouders over. Ik zweer het helpt echt! 

 

Veel succes en groetjes Lieke 

 

Hoi! Ik ben ook een meisje van 15 en ongeveer 2 weken geleden kreeg ik een diagnose autisme. Ik had precies hetzelfde als jou qua anders voelen dan de rest, en in eigen wereldje. Maar het hoeft niet zo te zijn dat je autisme hebt want “de onderzoekers” gaan verder kijken dan dat dus ook naar hoe je was als peuter. en ik  had ook veel moeite om het te vertellen. uiteindelijk had ik het aan mijn moeder verteld dat ik ergens tegen aan liep.  Maar misschien heb ik tips voor je die handig kunnen zijn. Zoals, laten merken dat je ergens mee zit en je niet weet wat je moet doen. en later misschien dat je hulp ervoor wilt? Het is best wel een grote stap, maar het lucht enorm op. Je kan ook nog  een autisme test doen op de site: https://mentaalbeter.nl/zelftesten/autisme-test/  en dan kan je bijvoorbeeld de uitkomst laten zien aan je ouder(s) en daarna vragen of je misschien hulp ervoor kan krijgen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. en super veel sterkte en succes! Je kan het.

Groetjes, Sad af.

 

laat me weten hoe het ging oke?

Badge

-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-
Niet flauw maar de uitslag van die site moet je niet als diagnose nemen. 
 

-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-
 

dat weet ik maar het kan je wel laten zien of er kans is op autisme.

-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-
 

dat weet ik maar het kan je wel laten zien of er kans is op autisme.

Op die test heb ik rond de 90%

Reageer