Vraag

Autisme+zelfmoordgedachtes+zelfhaat+kluizenaar

  • 15 March 2023
  • 7 reacties
  • 143 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey,

Ik heb autisme en word er mee geplaagd door mijn familie. Ze snappen niet dat hun grapjes me raken. Ik ben vroeger gepest, waardoor ik angst kreeg voor mensen. Mijn ouders snappen dat niet. Ik moet me niet zo aanstellen zeggen ze. Ik doe al 5 jaar aan sh. Het liefst wil ik dood. Ik heb al moeite met communiceren met mensen door me autisme. nu ben ik ook nog bang voor mensen door het gepest van vroeger (is trouwens nog steeds niet gestopt). Het is nu zover dat als mijn ouders vragen wat ik later wil worden, dat ik zeg kluizenaar. De kindertelefoon heeft me een heel eind geholpen, zover dat ik zelfs op het forum durf te komen. dat is het enige sociale contact dat ik nog heb. Wat moet ik doen?

 


7 reacties

Badge

Ik was wss dan al lang yusu dus ik vind het wel knap dat je vol houd maar als ik jou was zal ik mensen zoeken irl of online waarmee je plezier kan hebben en die je zelfmoorgedachtes laten vergeten blijf vooruit kijken <3

hey,

bedankt voor de tip!

alleen ben ik bang voor mensen, ik durf geen contact te maken, ook niet online.

Badge

Wat naar allemaal! Ik zou het aangeven bij iemand anders dan bij jouw ouders, gezien zij jou niet helpen. Durf je heth op school te vertellen? Je kan zeggen van “ik vind dit heel eng en spannend maar ik zou graag een keer willen praten over mijn thuissituatie” en dan een afspraak maken met een leraar zodat je je er nog even op kan voorbereiden. Denk dat de kindertelefoon je daar dan ook bij kan helpen, zodat jouw gesprek ook echt gaat helpen x

Badge

hee ik snap je! doe zelf ook aan sh en zit er ook mee! goed dat je met de kindertelefoon hebt gepraat! mss snappen ze je op school wel. ga naar je favo docent toe of naar een close famillie lid. en probeer met sh te stoppen! ik weet dat het moeilijk is en dat je denkt dat dat de enige manier is maar is echt niet! xx

Badge

Hoi,

 

ik heb ook autisme en dacht vorig jaar hetzelfde wat jij nu denkt, zelfmoord etc… . Ik vind het ook zeer moeilijk om nieuwe contacten te leggen, maar dit jaar ben ik 180° gedraaid. Daarmee wil ik zeggen dat ik niet dood wil enzo, ik ben eindelijk gelukkig, ik heb vrienden nu, ik heb goede connecties met mijn klas, etc… . Vorig jaar dacht ik er anders over ik werd gepest en ik dacht dat ik zo voor altijd mijn leven zou moeten lijden. Ik ben nu gelukkig en ik weet zeker dat dat jou ook kan lukken! (Ookal zie je het niet meer zitten, blijven proberen!)

 

Hopelijk hielp dit je een beetje.

 

Groetjesss xx

Reputatie 6
Badge +3

hey, het is in ieder geval al goed dat je hier, bij de kindertelefoon, contact zoekt met mensen. ik vind het moeilijk om echt iets nuttigs voor jou te schrijven.  Zoek een hobby of een leer die jouw aandacht trekt en die jou helpt te vergeten hoe vervelend de situatie is en waarin of waarmee  jij je angsten kunt verwerken. ik weet niet aan welke vorm van sh je doet, maar als je open wonden hebt, zou ik je aanraden deze te ontsmetten en schoon te houden van vuil. Je kunt echt een hele nare infectie of bloedvergiftiging krijgen. 

als je familie grappen maakt, zeg dat je dit niet meer wilt. als het niet werkt, probeer ze volstrekt te negeren in de situaties dat ze dit doen. In situaties die voor jouw goed zijn reageer je gewoon  en in de situaties die vervelend zijn nadrukkelijk koel. klinkt best raar, maar helpt na een tijdje bij de meeste mensen wel. 

ik hoop dat je hier iets aan hebt. 

 

hey,

bedankt voor jullie reacties. Ik heb er zekers wat aan en zal het proberen!

Reageer