Vraag

autisme test

  • 29 January 2024
  • 11 reacties
  • 164 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hoi hoi, ik ben een meisje van 14.

ik heb morgen (eindelijk) de autisme test waar ik al eeuwen over zeur. ik ben alleen best nerveus en bang.

wat als ik me anders ga gedragen dan anders waardoor er een andere uitkomst uit gaat komen. stel je voor ik word verlegen waardoor ik niet het labeltje autisme krijg terwijl ik het wel heb of juist andersom. ik wil mezelf niet opsluiten voor wat er gebeurt. ik verberg de real me altijd bij mensen die ik niet of amper ken dus dan kan ik nooit die test goed krijgen.


11 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @ikweethetnietmeer2009 

Probeer zoveel mogelijk jezelf te blijven en misschien kan je vragen of een ouder van je even weggaat als dat helpt. Ze vragen niet alleen dingen ze kijken ook naar je gedrag. Probeer elke vraag eerlijk te beantwoorden. Mischien kan je al wat vragen voorbereiden zoals heb je ticks en zo.

Ik hoop voor je dat het goed gaat kan je laten weten wat het geworden is? Groetjes ik @SadLightbulb 

Reputatie 7
Badge +4

Heee, ik heb zelf ook de test gedaan en ze kunnen dan echt wel zien of je autisme hebt hoor :)

Ze zijn dr in getraint om dat te zien dus komt vast wel goed. En ohja het zijn alleen best wel ongemakkelijke testen dus ja success. Idk of je het weet mr je moet dan bijvoorbeeld ook net speelgoed spelen enzo das ook wel grappig opzich hahah.

Mr komt vast wel goedd <3

Xx

Ik heb dat zelf gehad dit jaar nog (met nog meer, wat niet meewerkte en goed werkte door mn situatie),

 

Maar de test zelf was met plaatjes, en voorafgaand (echt maand ervoor vgm) hadden ze mij dingen gevraagd van "hoe & wat", maar ik was binnen 1 minuut klaar met de autisme test, want ze kon 'perfect zien' dat ik autisme had, blijkt. Ik wist alleen niet hoe ik iets moest verwoorden en werd al meteen gezegd hoe en wat.

 

Maargoed, de test zelf is niet bijzonder, eerder saai.

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben neg weet thuis. Net de test gedaan.

Het was super leuk. Ik heb veel verhalen moeten vertellen, een soortvan moeten spelen en veeeeel vragen moeten beantwoorden.

Reputatie 7
Badge +4

Wat fijn :) wanneer krijg je het te horen?

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat weet ik nog niet. Ze moeten eerst beslissen wie het verteld. Mijn psycholoog, degene die de test heeft afgenomen of een vrouw van jeugdzorg ofzo.

Reputatie 2
Badge +2

Hi @ikweethetnietmeer2009,

Fijn om te horen dat jouw test ook uit leuke dingen bestond. Heb je de diagnose al? Als je ooit nog tips nodig hebt over autisme, ik weet er best wel veel over.

 

Groetjes Tomaatje

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb die diagnose nogsteeds niet. Als het te lang duurt vraag ik wel aan mijn moeder er even achter aam te gaan

Reputatie 2
Badge +2

Dat snap ik, Ik hoop dat de diagnose snel komt. Hou me op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +9

ik was vergeten om te zeggen dat ik de diagnose heb.

ik heb autisme. (voor de mensen die het niet weten) bij zo'n test krijg je een cijfer. net als een toets. 1= ver van autisme af en 10 = autisme. bij 7 heb je officieel autisme. en ik heb 8. dus niet zo zwaar volgensmij, maar ik heb het wel.

ik heb over 2 week een gesprek met mijn school, ouders en iemand van jeugdzorg over wat ik wil. dus ik moet zelf even nadenken over wat ik wil en wat ik zelf merk dat ik moeite mee heb. ik heb sowieso dat ik geen verslagen kan maken. verder hoop ik op extra tijd bij toetsen omdat ik laatst bij een toets helemaal geen concentratie had en op mijn hand begon te tekenen. en misschien dat ik in elke les iets van muziek op mag hebben. 

Reputatie 7
Badge +9

ik heb vandaag dat gesprek gehad en het ging echt goed.

ik heb ook dingen gehoord waarvan ik nooit doorhad dat ik dat deed. ik heb dus blijkbaar ook een code. ik zat daar met 3 andere volwassenen en ik vroeg dus wat ik deed als code die mensen bij mij moeten snappen. en mijn moeder zei toen dat ik af en toe op mijn rechter wang bijt. ik heb nooit doorgehad dat ik dat deed. iedereen keek mij dus zo aan met een blik op een gezicht van je doet dat wel.

ik krijg gelukkig nu meer hulp op school. en heel misschien dat ik op scauting ga. en voordat mensen gaan klagen dat ik het met au schrijf in plaats van ou. scauting is voor mensen met autisme. 

Reageer