Hi,
ik ben O., ik ben 16 en zit nu voor de tweede keer in 4vwo.
ik heb een paar weken geleden te horen gekregen dat ik autisme heb, iets wat ik al langer vermoedde. voor mij valt alles op z’n plaats nu, alles klopt. maar mijn ouders hebben er veel moeite mee.
ik woon niet meer bij m’n vader maar heb nog wel contact met hem. hij is van mening dat autisme een valkuil is. hij weet helemaal niks over autisme en vindt het niet nodig om erover te lezen want hij gaat al m’n hele leven met me om.
mijn moeders ex, m’n ex-stiefvader, had autisme dus m’n moeder weet er best veel van af. maar bij hem zag autisme er heel anders uit dan bij mij.
ik zit dus in 4vwo en ik heb het de laatste tijd echt heel moeilijk. ik raak steeds overprikkeld en ben echt een soort zombie in de lessen. elke pauze naar de wc om te huilen, en dan weer zombie zijn. aan het begin was m’n moeder heel behulpzaam en meldde ze me vaak af. maar nu raakt ze geïrriteerd. ik stel me aan en moet beter m’n best doen. ze heeft zelfs de huisarts gebeld.
ik weet niet hoe ik het op school kan volhouden, na twee hele dagen school ben ik gewoon helemaal op.
heeft iemand tips??
Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit.