Vraag

Autisme en verhuisd, tips?

  • 7 February 2023
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

Badge

Ik heb autisme, en ik ben net verhuisd. Maar er zijn heel veel kinderen die mij heel veel dingen vragen en dan weet ik niet wat ik moet doen heeft iemand tips?


3 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Doe alsof je geen Nederlands kan, werkt echt

Reputatie 7
Badge +8

Die kinderen gaan vragen hebben, zo werken kinderen helaas. Ik denk  dat het verstandig is om wat filmpjes te kijken die speciaal bedoelt zijn om jongere kinderen uit te leggen wat autisme is en dan proberen met de kennis van die filmpjes de kinderen hun vragen te beantwoorden. Of als het kan de kinderen zelf de filmpes te laten zien ( wel iets lastiger want je kan niet altijd je telefoon tevoorschijn halen en dan een kind een filmpje laten kijken op elk moment ) 

 

MAAR

 

je bent niet verplicht om hun te beantwoorden. Als je bijvoorbeeld vind dat die kinderen het niks aangaat hoef je simpel weg hun niet te beantwoorden. dat kan ook. En dan denk ik dat de tip van @komkommerfan  kan helpen ( grapje hoor, als ze door hebben dat je nederlands spreekt gaan ze meer vragen dan eerst hebben ). Maar als die kindjes ongewenste vragen stellen is het niet jouwn plicht om  hun te beantwoorden. 

 

hoop dat dit wat helpte. 

Reputatie 1
Badge

Doe alsof je geen Nederlands kan, werkt echt

Hahahahaha! Dat is echt een hele goede!🤣🤣🤣

Reageer